Compania de stat Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, a decis să mai stea 10 ani cu sediul central în Tower Center International, unde lucrează peste 480 de angajați, chiar și primind o ofertă cu un preț mai mic de la One United Properties, în cartierul Cotroceni, potrivit surselor Profit.ro din piața imobiliară.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Profit.ro organizează pe 9 noiembrie Gala anuală Povești cu Profit...made in Romania, în care sunt premiați manageri și companii românești - DETALII AICI
Hidroelectrica și-a mutat în 2013 sediul central în Tower Center International, clădire aflată în proprietatea Globalworth. La început ocupa 3.200 de metri pătrați, iar la finalul contractului, care a expirat anul acesta, a ajuns să ocupe etajele 10-15 din turnul de birouri.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În sediul central al companiei lucrează 488 de angajați cu normă întreagă, care se ocupă de noi licitații și procese de reînnoire, strategia de achiziții, aspectele juridice, proiectarea și gestionarea activelor, strategia de dezvoltare și retehnologizare. Operațiunile comerciale centralizate pentru trading și furnizare sunt de asemenea derulate la sediul central, se arată în prospectul de listare la bursă al Hidroelectrica.
În primăvara acestui an, compania de stat a lansat o nouă procedură competitivă de selecție de oferte din piața imobiliară pentru a-și găsi un nou sediu central. Scopul era identificarea unui spațiu de închiriat pe o perioadă de 10 ani, cu o suprafață cuprinsă între 7.070 metri pătrați și 7.500 de metri pătrați, complet utilat și să dispună și de 80 de locuri de parcare.
Câștigător al acestei selecții a fost desemnată compania One United Properties, care a ofertat un spațiu din One Cotroceni Park cu o suprafață de 7.500 de metri pătrați pe 10 ani, utilat complet de proprietar, la un cost anual de 1,96 milioane euro, care include chiria plus utilități, taxa de întreținere și parcări, potrivit surselor Profit.ro.
Costul lunar pe metru pătrat rezultat era de 21,7 euro.
Totuși, Hidroelectrica a decis să își prelungească cu încă 10 ani contractul cu Globalworth din Tower Center International, potrivit acelorași surse.
Întrebat de Profit.ro dacă s-a optat pentru extinderea spațiului ocupat în Tower Center International, purtătorul de cuvânt al Hidroelectrica a spus că mai este de parcurs o etapă în procedură și abia apoi poate oferi informații.
Cele 6 etaje ocupate până acum de companie în Tower Center International au o suprafață totală de circa 5.800 de metri pătrați, ținând cont că suprafața pe etaj a turnului este de 980 de metri pătrați. Chiria medie lunară pe metru pătrat în clădire este de 19 euro, potrivit rapoartelor financiare ale Globalworth. Acesteia i se adaugă o taxă de întreținere de 4 euro/metru pătrat și chiria de 150 de euro pentru spațiile de parcare. Costul lunar pe metru pătrat rezultat este de circa 25 de euro, cu circa 15% peste cel propus de One United Properties la o suprafață cu 20% mai mică.
Trebuie menționat că Tower Center International este amplasat în apropierea Pieței Victoriei, o zonă de business deja consacrată, în timp ce One Cotroceni Park este într-o zonă în curs de dezvoltare. Turnul din centru are o vechime de 15 ani.
Globalworth obține din închirierea Tower Center International un venit anual de 5 milioane de euro de la chiriași precum Hidroelectrica, EY, Cegeka, Tradeshift și Mindspace. Clădirea are un grad de ocupare de 97,9% și a fost evaluată la 74,3 milioane euro.
Reprezentanții Globalworth nu au răspuns solicitării Profit.ro cu privire la contractul cu Hidroelectrica până la publicarea acestui articol.
Piața închirierilor de sedii pentru birouri traversează o perioadă de scădere, caracterizată prin ofertarea pe piață a unor spații reduse cu circa 60% față de cât se cereau în urmă cu 3 ani. Cererea medie în piața de închirieri birouri a scăzut, de la 2.000 metri pătrați în anii 2015-2020, la 700-800 metri pătrați.
Tendința generală este de restrângere a activității companiilor în spații mai mici, pe măsură ce munca de acasă devine o normă.
Asta înseamnă că lucrul din afara biroului, restrângerea multor companii cu spații redundante, dar și alți factori au condus la reducerea dimensiunii tranzacției medii. Fragmentarea spațiilor ocupate de marile corporații în sedii mici are loc în circa un sfert din spațiile mordene din piață.