Un grup de antreprenori români, printre care familia de investitori imobiliari Chitafes și transportatorul Florin Ghițulescu, proprietarul uneia dintre cele mai active autogări din București, pregătește construcția unui complex rezidențial în locul unor case din mahalaua Mătăsari, unul dintre cele mai vechi cartiere bucureștene, potrivit documentelor analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Proiectul este gestionat de o firmă controlată de familia Chitafes, Florin și Gőnűl Ghițulescu, cărora li s-au alăturat, cu cote minoritare, Robert Alexandru Andrei și Cătălin Silviu Stan.
Investitorii se pregătesc să desființeze o parte din construcțiile existente pe terenul de 1.628 de metri pătrați, printre care sunt și niște case vechi, și să construiască în loc un complex rezidențial cu 4 etaje, plus etajele 5 și 6 retrase, în care să integreze parțial una dintre casele existente, care urmează să fie consolidată/restaurată și supraetajată. Proiectul mai prevede și demolarea unui alt corp de clădire „în cazul în care nu se poate integra parțial și acesta în noul ansamblu rezidențial“, se precizează în documente.
Clădirile existente pe teren au o suprafață desfășurată de 630 de metri pătrați, iar noul bloc urmează să aibă peste 4.000 de metri pătrați, echivalentul unui procent de ocupare a terenului de 60%.
Daniel Chitafes a declarat pentru Profit.ro că proiectul este în curs de obținere a Planului Urbanistic de Detaliu, că urmează să cuprindă în jur de 35-40 de apartamente și că estimează începerea lucrărilor de construire pentru începutul anului viitor.
Una dintre casele ce vor fi înlocuite de blocul nou Așa va arăta blocul cu apartamente
Proprietatea se învecinează cu Colegiul Național Mihai Viteazul, clădire monument istoric cu o vechime de aproape 100 de ani, și este parte din mahalaua Mătăsari, o zonă istorică a Bucureștiului.
Extras din PUD-ul propus de investitori
Familiile Chitefes și Ghițulescu au mai fost implicate împreună într-un proiect rezidențial din Prelungirea Ghencea, care avea un potențial pentru 600 de apartamente și care a fost cumpărat de Compania Municipală Imobiliară București, aflată în subordinea Primăriei Generale, conduse la acea dată de Gabriela Firea. Primăria a și construit un prim bloc din acest ansamblu.
Florin Ghițulescu (56 de ani) este proprietarul uneia dintre cele mai populate autogări din București. Firma sa, Gifan Strong, administrează autogara GSM Trans din spatele Ministerului Transportului, de unde se efectuează zilnic peste 130 de curse în țară, potrivit Autorității Rutiere Române. Spre comparație, de la Autogara Militari se fac circa 210 curse pe zi. Transportatorul și-a început activitatea în Mangalia și s-a extins în București, Ploiești, Galați, Brăila, Fetești, Călărași și Craiova.
La rândul său, familia Sorina, Daniel și Ionuț-Iulian Chitafes, proprietarii ICD Group, a gestionat, în cei 10 ani de activitate, investiții cumulate de peste 50 milioane euro.
Familia Chitafes este implicată alături de Robert Alexandru Andrei și Cătălin Silviu Stan și în dezvoltarea ansamblului rezidențial Ela Cotroceni, cu circa 300 de apartamente. În acest proiect investesc și oamenii de afaceri Constantin Duluțe și Lucian Zlate.
Aproximativ 19.000 de case și apartamente ar putea fi livrate în 2023 în București și împrejurimi, potrivit companiei de consultanță imobiliară SVN Romania. Acest rezultat este cu aproximativ 11% mai mic față de cel înregistrat anul trecut, când au fost finalizate 21.328 de locuințe în oraș și împrejurimi. Recordul de livrări a fost stabilit în 2021, cu 22.010 locuințe finalizate.
Alte peste 8.000 de case și apartamente se află în acest moment în diferite faze de dezvoltare și ar urma să fie finalizate în 2024 și 2025, în funcție de respectarea graficelor de construire dar și de ritmul de recepție al unităților rezidențiale finalizate.