Roboții aleargă în locul oamenilor. Asta înseamnă că ne permitem prețuri mai bune, ne permitem salarii mai bune pentru oameni și profituri mai bune pentru companie. Acesta e modul în care se generează valoarea, spune președintele executiv eMAG, Iulian Stanciu, într-o dezbatere organizată în Parlamentul European.
”Digitalizarea, robotizarea și, mai nou, lucrul cu asistenți bazat pe generative AI reprezintă tool-uri care ne ajută, de fapt, să ne facem treaba mai bine. Pentru a reuși să folosim aceste tool-uri trebuie să le înțelegem, după care să lucrăm alături de ele. Cel mai bun exemplu este în depozitul nostru, unde e o investiție de peste 100 de milioane de euro. Avem în momentul de față roboți care lucrează cu oameni sau oameni care lucrează cu roboți și asta ne-a ajutat foarte mult să creștem productivitatea.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Oamenii, înainte, când parcurgeau singuri distanțe destul de mari, făceau cam 100 de task-uri pe oră, acum reușesc să facă 500 de task-uri pe oră, folosindu-se de roboți. Roboții aleargă în locul oamenilor. Asta înseamnă că ne permitem prețuri mai bune, ne permitem salarii mai bune pentru oameni și profituri mai bune pentru companie. Acesta e modul în care se generează valoarea. La fel, și Inteligența Artificială va ajuta oamenii din profesii de genul programare, industria creativă, se vor dezvolta modele noi de bussiness și profitabilitatea va crește fără ca roboții să înlocuiască oamenii”, spune Stanciu, citat de Euronews.
Elisabeta Moraru, country director Google România, a vorbit despre parteneriatul dintre Google și mediul academic, prin care au fost create ”garaje digitale”, unde copiii pot dobândi competențe. ”În ultimii trei ani, am avut parteneriate cu ONG-uri. E frumos să mergi în școli și să descoperi copiii, care sunt foarte deschiși la ideile de economie digitală și siguranță digitală. De aceea am adus în România proiectul ”Eroii internetului”. Vrem ca acești copii să fie eroii viitorului lor. I-am învățat cum să traverseze pe trecerea de pietoni, dar și să navigheze pe internet în siguranță, să nu accepte hărțuirea online. Am ajuns la peste un milion de copii în ultimii trei ani.”