Mark Zuckerberg a anunțat o nouă actualizare a platformei de socializare Facebook, prin care aceasta va promova știrile de calitate, publicate de surse pe care comunitatea le consideră de încredere. Acest demers are ca scop combaterea senzaționalismului și dezinformării, dar și construirea unui „simț al numitorului comun”.
„Săptămâna trecută am anunțat o schimbare majoră pentru a încuraja interacțiuni sociale cu sens, cu familia și prietenii, în schimbul consumului pasiv. Ca rezultat, veți vedea mai puțin conținut public, inclusiv știri, materiale video și mesaje publicate de companii. După această schimbare, ne așteptăm ca știrile să reprezinte aproximativ 4% din News Feed – de la aproximativ 5% cât reprezintă astăzi. Aceasta este o schimbare importantă, dar știrile vor fi întotdeauna un mod deosebit de important în care oamenii să înceapă conversații pe subiecte de interes major”, a scris Mark Zuckerberg, vineri, pe contul său de Facebook, scrie News.ro.
„Astăzi vă anunț în legătură cu cea de-a doua actualizare majoră a acestui an: să ne asigurăm că știrile pe care le vedeți, deși mai puține în total, sunt de foarte bună calitate. Am rugat echipele noastre să se asigure că prioritizăm știrile care sunt demne de încredere, care informează și care au relevanță la nivel local. Începem de săptămâna viitoare cu surse de încredere”, a continuat el.
Zuckerberg a mai explicat că în lumea de astăzi este prea mult senzaționalism, prea multă dezinformare și polarizare.
CITEȘTE ȘI UE: Apple trebuie să plătească Irlandei impozitele restante de 13 miliarde de dolari, nu s-a schimbat nimic„Rețelele de socializare le permit oamenilor să răspândească informații mai repede ca oricând, iar dacă nu ne ocupăm de aceste probleme ajungem să le amplificăm. De aceea este important ca News Feed-ul să promoveze știri de calitate care ajută la construirea unui simț al numitorului comun”, a adăugat el.
Mark Zuckerberg a precizat că întrebarea dificilă cu care el și echipa Facebook au întâmpinat dificultăți a fost aceea referitoare la cum pot decide ce surse de știri sunt de încredere la nivel general într-o lume atât de divizată.
„Am putea încerca să luăm noi înșine această decizie, dar nu suntem confortabili cu acest lucru. Ne-am gândit să apelăm la experți din afara companiei, care ne-ar lua această decizie din mâini, dar caare probabil nu ar rezolva problema obiectivității. Sau v-am putea întreba pe voi – comunitatea – și să luăm o decizie pe baza clasamentului generat de feedbackul vostru”, a scris Zuckerberg.
„Am decis ca pentru cea mai mare obiectivitate să lăsăm comunitatea să determine ce surse sunt de încredere la nivel general”, a subliniat el.
Zuckerberg a explicat cum va pune în aplicare această decizie, prin intermediul unor chestionare dedicate utilizatorilor platformei de socializare.
„Ca parte a chestionarelor noastre în privința calității serviciului aflate în derulare, îi vom întreba acum pe utilizatori dacă sunt obișnuiți cu o sursă de știri și dacă au încredere în aceasta. Ideea este că unele organizații media sunt de încredere pentru cititorii și publicul lor, iar altele sunt de încredere la nivel general în societate, chiar și pentru persoane care nu le urmăresc în mod direct”, a explicat Mark Zuckerberg.
El a precizat că nu vor fi luate în considerare răspunsurile utilizatorilor care nu cunosc o anumită sursă.
„Această actualizare nu va schimba volumul de știri pe care le vedeți pe Facebook, ci va înclina balanța știrilor pe care le vedeți către surse despre care comunitatea va stabili că sunt de încredere”, a adăugat el.
Zuckerberg a mai scris că speră că actualizările cu privire la știrile de încredere și la interacțiunile cu sens vor ajuta ca timpul petrecut pe Facebook să fie unul de calitate, în care utilizatorii își întpresc relațiile, se implică în conversații și consumă știri care provin din surse de încredere.