Cel mai mare site de video, Youtube, începe să cheltuiască dintr-un fond total de 100 de milioane de dolari, cu scopul de a crește numărul de creatori și utilizatori ai clonei sale de TikTok.
În septembrie anul trecut, YouTube lansa propria versiune de TikTok, Shorts, o secțiune cu clipuri de maxim 15 secunde, care puteau fi prelucrate cu filtre înainte de publicare.
Însă, în lunile care au urmat, Shorts s-a confruntat cu două probleme: dezinteresul majorității utilizatorilor și calitatea slabă a puținului conținut postat (preluări cu watermark de pe TikTok și multe clickbait-uri). Ambele reprezentau piedici în calea iminentei monetizării cu reclame a noului format.
CITEȘTE ȘI TikTok va avea StoriesYouTube a reacționat rapid și a venit cu o soluție care să rezolve ambele probleme: să plătească pur și simplu creatorii de conținut. În acest sens, în luna mai, era anunțat un fond de 100 de milioane de dolari.
La trei luni distanță, YouTube începe să facă plăți din acel fond pentru cei care postează în formatul Shorts - cu condiția să fie vorba de conținut original.
În funcție de succesul înregistrat - trafic, reacții etc. - creatorii de conținut vor primi lunar între 100 de dolari și 10.000 de dolari. YouTube nu face publice pragurile după care va plăti creatorii cu o sumă sau alta.
Dincolo de originalitate, creatorii de conținut trebuie să îndeplinească mai multe condiții, precum: să aibă peste 13 ani, să fi postat cel puțin un post eligibil în ultimele 180 de zile și să respecte regulile de utilizare și monetizare ale platformei.
În acest moment, sunt vizați creatori de conținut din Statele Unite, Marea Britanie, Brazilia, India, Indonezia, Japonia, Mexic, Nigeria, Rusia și Africa de Sud, cu promisiunea că, poate înainte de epuizarea fondului, programul va fi extins și în alte regiuni.