Startup-ul brazilian din domeniul comerțului electronic VTEX, cu operațiuni și în România, a fost evaluat la 3,56 miliarde de dolari în cadrul ofertei publice inițiale (IPO) derulate la New York.
Compania a atras 263,66 milioane de dolari în cadrul operațiunii. Prețul de IPO, de 19 dolari/acțiune, a depășit intervalul estimat inițial (între 15 și 17 dolari/acțiune). Compania a vândut 13,88 milioane de acțiuni clasa A, alte 5,12 milioane de acțiuni fiind vândute de acționari pentru 97,34 milioane de dolari.
Înființată în 2000 de Geraldo Thomaz și Mariano Gomide de Faria, VTEX furnizează soluții de comerț digital și marketplace pentru companii, fiind una dintre platformele de comerț cu cele mai rapide creșteri din lume. Portofoliul de clienți include nume ca Sony, Walmart, Whirlpool, Coca-Cola, Stanley Black & Decker, AB InBev, Electrolux și Nestlé.
Compania s-a extins în Europa în 2017, în prezent având birouri operaționale în șase țări de pe continent, inclusiv în România, de unde coordonează activitățile din Europa Centrală și de Est.
Toamna trecută, VTEX a atras o finanțare de 225 milioane de dolari, la o evaluare post-investiție de 1,7 miliarde de dolari, de patru ori mai mare comparativ cu evaluarea obținută la runda anterioară de finanțare.
Printre principalii investitori se numără SoftBank, Tiger Global și Lone Pine Capital.
În primăvară, unicornul brazilian a anunțat că va investi 10 milioane de euro, în următorii doi ani, în dezvoltarea regiunii coordonate din România.
Investițiile vor fi făcute în dezvoltarea hub-ului din România, care se adresează atât pieței locale, cât și piețelor din Polonia, Cehia, Slovacia, Bulgaria și Grecia. VTEX intenționează să își extindă echipa de la 15 la 45 de angajați până la finele anului, să crească parteneriatele cu agenții de implementare și să susțină clienții în diverse proiecte strategice.