Principalele companii de curierat din România și-au majorat afacerile anul trecut, cu impact asupra veniturilor, care au urcat cu marje pornind de la 18% și au ajuns și la creșteri de peste 50%. În același timp, cei mai importanți operatori de taxi din București au avut afaceri mai mici, dar au reșit să se mențină la un prag profitabil, relevă date centralizate de Profit.ro. Evoluția acestor firme, care au în portofoliu o flotă importantă de mașini, rămâne mult sub potențialul pieței, firmele având însă la dispoziție soluții pentru atingerea unor ținte mult mai înalte.
Liderul pieței românești de curierat și-a ridicat anul trecut cu o treime cifra de afaceri netă, evoluții asemănătoare având și concurenții săi. De partea cealaltă, principalele companii de taximetrie din Capitală au reușit să depășească pragul de 1-2 milioane de euro cifră de afaceri.
Sunt business-uri cu un potențial mare de dezvoltare mai ales în contextul actual, în care - în cazul firmelor de curierat - comerțul online românesc, conform datelor oficiale centralizate de Keysfin, a explodat anul trecut, depășind granița de 6 miliarde de lei cifră de afaceri, nivel istoric pentru România, iar tariful pentru servicii de taximetrie este menținut de mulți ani la un nivel scăzut, Bucureștiul fiind, conform unui studiu prezentat în vara acestui an de dealerul britanic de mașini second-hand Carspring, al treilea cel mai ieftin oraș pentru a călători cu taxiul, după Cairo (Egipt) și Mumbai (India).
Contextul de piață permite firmelor să își dezvolte afacerea și să își monetizeze mai puternic activitatea, dacă apelează însă și la soluții digitale.
Astăzi, un antreprenor din industriile care implică transport și livrare cu autotursime mici se confruntă cu numeroase probleme generate de o durată prea mare petrecută în trafic de mașinile firmei, lipsa de control asupra momentelor în care sunt efectuate livrările, inexistența raportărilor și notificărilor în timp real pentru plăți/intervenții recurente (ITP, revizii, plata vinietei), toate antrenând costuri suplimentare.
Cei mai mulți manageri încearcă să își supravegheze angajații de la distanță prin apeluri telefonice sau cu ajutorul unor rudimentare aplicații GPS și își notează în calendare de birou sau în telefonul mobil termene până la care trebuie să efectueze anumite plăți sau să trimită diferite acte pentru reautorizare, deși pe piață există soluții mult mai eficiente în acest sens, sub forma unor instrumente care permit managerilor să își controleze extrem de ușor business-ul și să diminueze semnificativ din costuri.
Un astfel de instrument este, de exemplu, Vodafone Auto Manager, o soluție digitală care rezolvă în mod automat problemele, prima și singura soluție de tip plug-and-play de pe piața românească, care localizează și monitorizează prin GPS flotele auto de mici dimensiuni.
Aplicația permite unui manager să aibă oricând control asupra mașinilor firmei, fie că este vorba de 1 sau de 10 mașini, acesta primind permanent informații, de la distanță, privind zona în care se află mașina, traseele și distanțele parcurse, orele petrecute în trafic și vitezele medii, dar și notificări care îi permit să nu uite lucruri importante despre asigurare, rovinietă, taxe de leasing, inspecția tehnică periodică.
Practic, un manager care folosește aplicația reduce costurile firmei pentru combusitibil, crește productivitatea, ridică gradul de siguranță a bunurilor transporate, cât și al pasagerilor. Mai mult, acesta are acces în permanență la istoricul sarcinilor șoferilor, la numărul de ore conduse, fiind notificat în momentul în care au loc evenimente precum conducerea în afara orelor de muncă sau călătorii neautorizate. Totodată, un utilizator Vodafone Auto Manager are posibilitatea de a monitoriza livrările și de a optimiza timpul petrecut pe drum, precum și media consumului de carburant.
În plus, sunt evitate costurile suplimentare generate de întârzieri în actualizarea diferitelor acte și inspecții, având în vedere că astfel de întârzieri sunt evitate prin notificările transmise din timp de aplicație.
Soluția este instalată rapid direct de către utilizator, fără a necesita echipamente suplimentare sau interacțiunea cu un service auto.
În contextul pieței de astăzi, caracterizată de o concurență puternică între firme, o soluție digitală de reducere a costurilor este, de altfel, cea mai bună soluție pentru dezvoltarea unei afaceri și pentru maximizarea profitului. Iar firmele care nu își ridică nivelul de digitalizare pot ușor să rămână în afara pieței și să își vadă business-ul scăzând.
Pentru evitarea unei astfel de situații, fiecare firmă își poate verifica ușor nivelul de digitalizare prin Ready Business Score , un instrument Vodafone care permite companiilor să își evalueze eficiența operațională și gradul de adaptare la noile tendințe tehnologice.
Accesibil la ready.vodafone.ro, companiile pot completa chestionarul online pentru a obține o analiză personalizată a afacerii, bazată pe nevoile fiecăruia de a-și crește eficiența. Analiza este însoțită de un raport detaliat ce conține recomandări de soluții din trei arii importante pentru orice afacere, respectiv agilitate operațională, conectarea angajaților și interacțiunea cu clienții.