După ce a făcut senzație pe internet și este pe punctul de a atrage o investiție masivă de la Microsoft, OpenAI analizează posibile opțiuni de monetizare a chatbot-ului ChatGPT.
Versiunii actuale gratuite de ChatGPT ar putea în curând să i se alăture una premium, care să elimine limitările în schimbul plății unui abonament. OpenAI, compania care a dezvoltat ChatGPT, a anunțat că vrea să monetizeze serviciul prin vânzarea pe bază de abonament a unei versiuni Professional.
ChatGPT Professional ar urma să fie disponibil în permanență, să răspundă la un număr nelimitat de întrebări și fără întârziere.
Compania anticipează că va obține venituri de 200 de milioane de dolari în acest an, însă, își propune ca anul viitor să câștige 1 miliard de dolari.
Oficialii OpenAI spun că sunt nevoiți să înceapă monetizarea ChatGPT, pentru că nu este rentabilă operarea doar a unei versiuni gratuite - fiecare chat inițiat de un utilizator costă compania câțiva cenți.
ChatGPT s-a dovedit foarte popular încă de la început. Peste un milion de oameni l-au testat în primele săptămâni de existență, iar OpenAI speră să-i poată converti pe unii dintre aceștia în utilizatori plătitori.
OpenAI este pe punctul de a obține o investiție de 10 miliarde de dolari de la Microsoft, care va duce valoarea companiei la 29 de miliarde de dolari.
Microsoft, care este deja printre investitori, vrea să implementeze tehnologia folosită de ChatGPT în mai multe dintre produsele companiei, printre care motorul de căutare Bing și aplicațiile de productivitate.