Mark Zuckerberg a confirmat faptul că Facebook urmează să dezvolte un serviciu prin care utilizatorii se vor abona contra-cost pentru a avea acces în cadrul rețelei de socializare la conținutul publicațiilor media.
Confirmarea lui Zuckerberg vine la aproximativ o lună după ce informația a ieșit la iveală în presă. Facebook va avea un așa-numit paywall în care conținutul anumitor publicații va putea fi accesat doar pe bază de abonament.
Pentru început, Facebook va testa serviciul cu un număr limitat de publisheri din Statele Unite și Europa. Testele vor începe spre finalul anului, urmând ca, în funcție de evoluția acestora, Facebook să decidă mai întâi extinderea testării și apoi lansarea oficială a serviciului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Paywall-ul Facebook va fi disponibil exclusiv pentru formatul Instant Articles. Dezvoltat și disponibil exclusiv pe Facebook, acest format contribuie la încărcarea aproape instantanee a paginilor și afișează reclame ale căror venituri sunt împărțite între publicație și Facebook.
Anunțul făcut de Zuckerberg vine după ce mai mute publicații importante, printre care The New York Times și The Wall Street Journal au început să renunțe deja la formatul Instant Articles din cauza scăderii veniturilor.
Paywall-ul celor de la Facebook are tocmai rolul de a recâștiga marii publisheri. Veniturile generate de acest sistem, spune chiar Zuckerberg, vor merge în întregime la publicații.
În plus, șeful Facebook promite o vizibilitate mai bună în cadrul rețelei sociale pentru publicațiile media. Acesta spune că articolele publicate pe Facebook vor fi însoțite pe viitor de logo-ul publicației.