Autoritatea britanică pentru concurență și piețe (CMA) a cerut, din nou, gigantului american Meta Platforms să vândă platforma de imagini animate Giphy, achiziționată în 2020, cu argumentul că preluarea ar limita posibilitățile de alegere pentru utilizatorii de social media din Regatul Unit și ar reduce inovația în domeniul publicității afișate.
“CMA a constatat că preluarea Giphy de către Meta ar putea permite acesteia să limiteze accesul altor platforme de social media la GIF-uri, ceea ce ar face ca aceste site-uri să fie mai puțin atractive pentru utilizatori și mai puțin competitive. De asemenea, CMA a constatat că tranzacția a eliminat Giphy ca potențial concurent pe piața britanică a publicității afișate, împiedicând întreprinderile britanice să beneficieze de inovația de pe această piață”, potrivit unui comunicat al autorității britanice de reglementare.
Proprietarul Facebook a achiziționat Giphy în mai 2020, într-o tranzacție estimată la 400 milioane de dolari.
CITEȘTE ȘI FOTO Meta atacă serviciul iMessage al Apple într-o nouă reclamă care sporește rivalitatea dintre cele două companiiCMA și-a publicat decizia inițială privind tranzacția în noiembrie 2021, constatând că achiziția ar putea dăuna utilizatorilor de social media și agenților de publicitate din Regatul Unit și ordonând Meta să vândă Giphy.
Anterior, CMA a amendat Meta cu 50,5 milioane de lire sterline, deoarece compania americană a continuat procesul de integrare a Giphy, în pofida anchetei demarate de autoritatea britanică privind impactul tranzacției pe piața locală.
Meta a contestat ordinul privind vânzarea Giphy la Tribunalul de Apel pentru Concurență din Regat, declarând că dovezile nu susțin constatarea că acordul reprezintă o amenințare pentru rivalii săi, sau că ar putea avea un impact asupra concurenței în domeniul publicității grafice.
În iulie anul acesta, Tribunalul a confirmat decizia CMA pentru 5 din cele 6 motive contestate de Meta, pronunțându-se în favoarea companiei americane doar în privința unui motiv de procedură, referitor la schimbul de informații confidențiale cu terți.
În urma analizării unor dovezi suplimentare din partea unor terți, precum și a noilor observații trimise de Meta și Giphy, CMA “a concluzionat că singura modalitate de a evita impactul semnificativ pe care tranzacția l-ar avea asupra concurenței este ca Giphy să fie vândută în întregime unui cumpărător autorizat”, mai transmite autoritatea britanică.