Un grup de hackeri transmite că ar fi reușit să penetreze sistemele informatice ale companiei clujene NTT Data Romania, deținută de concernul japonez NTT Data, și anunță că ar fi sustras 230 de GB de date strategice. Hackerii amenință că datele sustrase vor fi publicate în cursul următoarelor zile. UPDATE Compania transmite Profit.ro că, în acest moment, nu are nicio indicație că datele clienților ar fi fost afectate. VEZI MAI JOS MESAJUL INTEGRAL
Informația a fost publicată pe platforma media Cyber Express, care anunța că a fost atacat și Departamentul Sănătății statului american Florida.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Hackerii din grupul RansomHub susțin că au furat de aici 100 GB de date și amenință că le fac publice în câteva zile, arată Cluj24.ro.
Până la acest moment, sustragerea datelor nu a fost însă confirmată de companie. Echipa Cyber Express precizează că a contactat atât Departamentul de Sănătate din Florida, cât și NTT DATA România pentru a verifica afirmațiile făcute de RansomHub, dar nu a fost primit răspuns. Simultan, în spațiul public apar mesaje interne atribuite companiei în care conducerea anunță angajații despre acest incident.
Furnizorul de servicii și soluții software NTT DATA România (fosta EBS Romania) a înregistrat în 2023 o cifră de afaceri de 494,02 milioane de lei, cu 4,8% mai mult față de 2022. Profitul net a urcat de 4,6 ori, la 5,98 milioane de lei.
CITEȘTE ȘI Statul va ști ce telefoane au toți româniiCompania EBS Romania a fost fondată în anul 2000 în Cluj-Napoca și a fost preluată în 2013 de concernul japonez Nippon Telegraph and Telephone (NTT). În 2015, denumirea companiei a fost schimată în NTT Data România.
Înființată în 1988, NTT DATA are sediul la Tokyo și își desfășoară activitatea în peste 40 de țări. Concernul japonez furnizează servicii în numeroase domenii, de la consultanță și dezvoltare de sisteme până la outsourcing de servicii IT.
Veniturile NTT Data în 2023 au crescut la 30,04 miliarde de dolari.
Update: Mesajul NTT Data România către Profit.ro:
”Pe 14 iunie, echipa noastră de securitate a detectat activitate suspectă pe un server dintr-o generație mai veche, total separat de rețeaua corporate. Am activat imediat protocoalele de răspuns la incident și am dezactivat și izolat complet întregul mediu afectat. Măsuri adiționale de gestionare a riscurilor și protecție a datelor au fost de asemenea activate.
Nu este vorba despre un atac tip ransomware.
În acest moment, nu avem nicio indicație că datele clienților ar fi fost afectate. Am demarat o investigație amplă a situației. Tratăm cu maximă prioritate menținerea securității datelor clienților noștri”, se arată într-o declarație a companiei pentru Profit.ro.