Lucrând în mod direct cu magazine online și simțind astfel pulsul pieței, furnizorul de servicii de găzduire web premium THC.RO se așteaptă la noi creșteri solide ale pieței de e-commerce în România, pe parcursul anului 2021. Mai mult decât atât, trendul va continua susținut cel puțin în următorii 2-3 ani, estimează cei de la THC.RO, care oferă web hosting și alte servicii web conexe unui portofoliu vast de companii, de la IMM-uri la corporații, din toate domeniile de business, dar cu o cotă consitentă pe retail online.
"Observăm creșteri semnificative de trafic în ianuarie și februarie pentru cele mai multe dintre magazinele online găzduite, în comparație cu perioada similară a anului 2020. Deși în prima parte a anului nu există evenimente majore de shopping de tip Black Friday, în 2021 perioada de reduceri din offline a fost marcată de unele restricții și mai ales de reticența populației de a merge în mall-uri la fel ca în trecut. Astfel, magazinele online au profitat de oportunitate", explică Daniel Păun, CEO al THC.
Acesta subliniază și efervescența din comerțul electronic, în ceea ce privește acțiunile realizate de magazine online: "Înregistrăm noi clienți din e-commerce, atât e-shop-uri care caută un furnizor de găzduire web mai performant (mai ales pentru server VPS sau server dedicat), cât și pentru start-up-uri. Dincolo de clienții noi, avem interacțiuni cu antreprenori care se informează despre partea de web hosting în condițiile în care plănuiesc lansarea de magazine online pentru acest an. Comerțul pe internet este afacerea momentului și, în plus, sunt mulți antreprenori care pregătesc și alte tipuri de proiecte online, unele chiar bazate pe ascensiunea e-commerce. Ne așteptăm de asemenea la un număr tot mai mare de investiții în platforme marketplace", mai spune Daniel Păun.
Data center propriu, de ultimă generație, lângă Craiova, investiție românească
Companie cu capital integral românesc, THC.RO și-a creat brandul pornind de la sintagma The Hosting Company. Antreprenorii au abordat inițial piața externă de web hosting, cu succes, apoi au lansat THC.RO, considerând că piața locală online a ajuns la un grad de maturizare suficient pentru a căuta servicii premium de găzduire web. În prezent, THC.RO administrează un data center performant în județul Dolj, chiar lângă Craiova, investind continuu în hardware și software de ultimă generație. Toate planurile de găzduire web se bazează pe tehnologia SSD, care oferă avantaje certe legate de viteza de acces și de fiabilitate.
În anul 2020, piața de e-commerce a avut un salt cu totul impresionant în România, estimat de unii analiști la 30-40%. Practic, s-a ajuns la un nivel sperat pentru anul 2023, într-un sens chiar optimist. Restricțiile din mediul offline au ridicat masiv anumite sectoare de comerț online, așa cum este cel alimentar. De asemenea, marile rețele de magazine de fashion și-au regândit strategiile și au început să se bazeze tot mai mult pe vânzările pe internet.
Premize favorabile pentru dezvoltarea e-commerce în anii următori
Avantajul magazinelor online este evident, căci vorbim nu doar de acces la o piață foarte mare, ci și la costuri de operare extrem de mici, comparativ cu cele din mall-uri. Toate datele indică un sprijin al creșterii mediului online, inclusiv informațiile cele mai recente legate de accesul românilor la servicii de internet de mare viteză: avans atât în mediul urban, cât și în cel rural. Lansarea rețelelor 5G va crește accesul la internet mobil de mare viteză, încă un imbold pentru comerțul online începând cu anul 2021.
"Românii petrec tot mai mult timp pe internet, atât în scop profesional, cât și în scop personal. S-a trecut de la simpla informare online, la achiziția de pe internet, la acțiune imediată. Singurul dezavantaj pentru antreprenorii locali este că orice consumator are acces la o piață globală. Astfel, observăm tot multe magazine online din afara țării (din Uniunea Europeană, dar și din Asia) care reușesc să atragă clienți români, de obicei prin prețurile mici. Magazinele online românești pot miza însă pe apropierea geografică (deci livrări rapide de produse, prin curier, din stoc, chiar fără taxe de expediere pentru client), pe comunicarea avansată și pe serviciile extra, de exemplu service, retur, extra garanție", mai spune CEO-ul THC.RO.
Avantajele propuse de THC.ro pe piața locală de servicii web
Platforma web www.thc.ro este dedicată tuturor celor care au nevoie de servicii de găzduire web - indiferent că se caută web hosting pentru un magazin online, un site de prezentare, un blog sau un proiect mai complex. Planurile de găzduire web sunt concepute și optimizate pentru a satisface diferite nevoi ale utilizatorilor, promițându-se cel mai bun raport calitate / preț din România, transfer și migrare gratuite, precum și suport tehnic non-stop.
De fapt, acesta este unul dintre punctele forte cu care THC.RO s-a promovat de la start pe piața românească: serviciul de suport tehnic permanent, 24/7, cu personal competent și reacție rapidă în orice situație. Alte atu`-uri al celor de la THC.RO este garanția de uptime de cel puțin 99,9% și găzduirea tuturor website-urilor pe servere din data center-ul din România.
Servere AI de ultima generație - Machine Learning
În premieră pentru Romania, THC.RO oferă spre închiriere servere GPU pentru aplicații AI și de Machine Learning. Folosind cele mai noi procesoare grafice în configurațiile disponibile, compania a atras clienți importanți și din aceasta zonă de high tech.
Atfel, pe serverele GPU închiriate, clienții rulează algoritmi de Inteligență Artificială si Machine Learing, dar și aplicații grafice care necesită putere mare de calcul.
Plata servicii de găzduire web inclusiv prin moneda virtuală Bitcoin
În trend cu cele mai noi tendințe din domeniu, cei de la THC.RO permit mai nou plata serviciilor inclusiv cu cea mai populară criptomonedă din lume - Bitcoin. "Am avut cerere din partea unor clienți, astfel că am introdus și posibilitatea de plată găzduire web cu monedă bitcoin", spun cei de la THC.RO.
Este de fapt o acțiune de diversificare a metodelor de plată, alături de variantele standard: Visa, MasterCard, PayPal, transfer bancar, PaySafeCard și plată prin SMS. Cele mai multe firme plătesc desigur prin transfer bancar sau plată online cu card de business, însă utilizatorii persoane fizice preferă această varietate de opțiuni în orice moment, pentru comoditate maximă.
Piața locală e-commerce în 2020
Conform estimărilor ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online), comerțul online a ajuns la valoarea record de 5,6 miliarde de euro la finalul anului 2020, cu 30% mai mult decât în 2019, când valoarea estimată era de 4,3 miliarde de euro. Pandemia a accelerat ritmul cumpărăturilor online, precum și procentul plăților online prin card. Sumele de mai sus se referă doar la cumpărăturile de produse fizice și includ toate tranzacțiile generate din România către comercianții autohtoni și către magazinele online din afara țării. Dacă s-ar include și partea de servicii, în special din turism și divertisment, valorile ar fi mult mai mari