„Mulți oameni cred că este ușor să fii influencer, că nu trebuie decât să postezi videoclipuri de 60 de secunde pe TikTok. Este însă mult mai mult decât atât!”, a declarat Marta Hughes Bravo, studentă la un nou program de studii dedicat acestei profesii, introdus de o universitate irlandeză, relatează agenția AFP.
Tânăra urmează, începând din septembrie, cursurile programului „Creare de conținut și rețele sociale”, cu o durată de patru ani, la Universitatea Tehnologică de Sud-Est (SETU) din Carlow, la 80 de kilometri de capitala Irlandei, Dublin., scrie Agerpres.
Meseria de influencer a apărut abia recent, însă atrage numeroși tineri din Generația Z, născuți între jumătatea anilor ’90 și începutul anilor 2010.
„Este ceva ce se dezvoltă enorm”, a explicat pentru AFP directoarea programului – o premieră în Irlanda – Irene McCormick.
Fostă producătoare de televiziune, McCormick a început prin a oferi un curs de vară, intensiv, susținut de TikTokeri, care a atras 350 de candidaturi pentru 30 de locuri. „Proiectul s-a bucurat de un succes incredibil, am constatat că exista un apetit uriaș, așa că ne-am hotărât să mergem mai departe, la nivel de diplomă”, a explicat ea.
Programul îi învață pe cei care aspiră să devină influenceri cum să își transforme prezența și conținutul pe platforme precum Instagram, TikTok și YouTube într-o sursă de venit.
După doi ani de pregătire, specializarea a fost acreditată și a primit primul său lot de 15 studenți luna trecută.
„Public țintă”
Între două ore de curs, în campusul de ultimă generație, studenții vorbesc, își fac selfie-uri și își consultă smartphone-urile.
„Prietenii îmi spun că vorbesc mult, așa că mi-am zis că aș putea să câștig niște bani din asta încercând această specializare”, a povestit Harry Odife, de 22 de ani, aflat în studioul TV din campus.
Majoritatea studenților sunt deja cufundați în lumea digitală, însă caută instrumente și informații suplimentare, potrivit lui McCormick.
„Poți încerca să înveți acasă, pe cont propriu, dar dobândirea de cunoștințe practice și teoretice despre cum să ajungi la un public țintă face o mare diferență în carieră”, a precizat ea.
Termenul „influencer” – o persoană celebră pe rețelele sociale, care își folosește popularitatea pentru a recomanda, promova sau genera interes pentru produse și mărci, adesea contra cost – a pătruns abia recent în dicționare.
Cei mai populari, precum YouTuber-ii MrBeast sau KSI, ajung la un public considerabil și obțin venituri semnificative din parteneriatele lor cu mărci sau reclame.
„Bineînțeles că oamenii vor să câștige bani de pe urma influenței lor, așa că ne concentrăm în special pe brandingul personal, modul în care se monetizează influența asupra unui public online numeros”, a declarat McCormick.
„Postez multe dintre coafurile pe care le fac pe TikTok și Instagram; ar fi frumos să învăț cum să dezvolt o afacere adevărată din asta”, a declarat Favor Ehuchie, în vârstă de 18 ani.
Pasionată de călărie, Marta Hughes Bravo a afirmat că hergheliile sunt în căutare de personal capabil să se descurce pe rețelele sociale. „Companiile sunt prezente peste tot, pe Instagram, Facebook și TikTok. O fată care lucrează pentru o fermă a obținut contracte cu branduri. E fantastic să știi să faci asta”, a spus ea.
CITEȘTE ȘI Ministrul Economiei schimbă consiliile de administrație ale companiilor de stat. Numirile se fac pe 4 ani„Viitorul marketingului”
Programa include include cursuri de creație video, antreprenoriat, psihologie, artă narativă, analize de date și producție de podcast.
Crearea de conținut implică „editare, planificare, organizare și altele; este nevoie de mai mult timp decât se crede, oamenii nu prea înțeleg asta”, a explicat Marta Hughes Bravo.
Studenții învață să folosească camerele și microfoanele și efectuează stagii de practică.
„A dobândi cunoștințe de influencer, cum ar fi să te simți confortabil în fața camerelor de filmat, ne ajută să dobândim încredere în noi înșine, indiferent ce ajungem să facem”, a subliniat o altă studentă, Naoise Kelly, precizând că prioritatea ei nu este devină următoarea vedetă de pe rețelele sociale.
Potrivit lui Irene McCormick, există multe oportunități de angajare. „Aproximativ 70% dintre marketerii de astăzi consideră că influencerii reprezintă viitorul marketingului; sunt folosiți și de guverne pentru a-și trimite mesajele”, a subliniat ea.
„Postările influencerilor pe rețelele sociale pot fi uneori frivole, însă activitatea în sine nu este așa, este o treabă foarte serioasă”, a subliniat McCormick.