Producătorii care au luat locul Huawei în piață au profitat și și-au crescut și marja de profit, ceea ce a dus la creșterea prețului mediu cu care s-au vândut smartphone-urile.
Decăderea Huawei, ca urmare a blocării accesului la tehnologii americane, a reprezentat o oportunitate nesperată pentru concurență. Au profitat, în primul rând, celelalte companii chineze, în frunte cu Xiaomi.
Însă, analiștii de la Counterpoint au observat că Xiaomi și ceilalți producători chinezi nu s-au mulțumit să-și crească cota de piață și să vândă la același preț, ci au profitat și și-au crescut, cu această ocazie, și marja de profit.
Xiaomi, spre exemplu, a ales momentul oportun pentru a pune accent pe flagship-uri și a crește acest segment de produse. În mod tradițional, Xiaomi se concentra pe dispozitive ieftine și așa a reușit să-și crească până acum cota de piață.
În același timp, producătorii nu au mai fost la fel de interesați să dezvolte modele ieftine, de sub 250 de dolari. Așa se face că, în prezent, există prea puține modele ieftine interesante, iar asta ar putea reprezenta o oportunitate pentru companiile mici.
Cei de la Counterpoint mai arată că, deja din primul trimestru al acestui an, jumătate de modelele gamei de mijloc vândute în Europa, care costă între 250 și 500 de dolari, aveau 5G.