2B Intelligent Soft, companie antreprenorială românească, care operează sub marca Bento, specializată în dezvoltarea și implementarea de soluții software și furnizarea de servicii de infrastructură IT și Cloud, raportează venituri din exploatare de 35,4 milioane de lei în 2022, o creștere cu 26% față de 2021.
De asemenea, în ceea ce privește profitul net, în 2022 compania a înregistrat o creștere aproape în linie cu veniturile, de 23% față de 2021, până la 5,6 milioane de lei, o apreciere cu 11% față de profitul net prezentat în bugetul aferent anului 2022.
„A fost un an plin de evenimente, în care am pus accentul pe implementarea strategiei de dezvoltare, capitalizând proprietate intelectuală și consolidând echipele de business development. Ponderea veniturilor recurente în totalul cifrei de afaceri, un indicator important cu ajutorul căruia evaluăm stabilitatea operațiunilor companiei, s-a menținut în jurul valorii de 35%, ceea ce în contextul proiectelor de organizare și a investițiilor, reprezintă o realizare importantă”, a declarat Radu Scarlat, Președinte al Consiliului de Administrație Bento.
În 2022, la nivel de venituri din exploatare, Divizia Dezvoltare Software (DEV) a contribuit cu 47%. În cadrul DEV, veniturile aferente serviciilor de dezvoltare și implementare a proiectelor software au avut o contribuție de 65% la cifra de afaceri, iar veniturile aferente serviciilor de mentenanță și evoluție, care au un caracter recurent, au contribuit cu 35% la cifra de afaceri.
Cea de-a doua linie de business, IT, Infrastructură și Cloud (IT), alcătuită atât din servicii, precum implementare, integrare si suport, cât și din revânzare echipamente și software, a contribuit cu 53% la veniturile din exploatare generate în 2022.
„Privind înainte, intrăm într-o perioadă interesantă pentru evoluția companiei noastre, 2023 fiind anul în care își vor face apariția primele efecte ale eforturilor de dezvoltare începute anul trecut, pe de-o parte, cât și anul în care demarăm un nou set de proiecte de organizare și comunicare.
Totodată, o preocupare importantă a echipei de management este stabilirea de noi parteneriate strategice menite să manifeste pentru organizația noastră un ecosistem generator de lead-uri”, a declarat Vlad Bodea, Membru Executiv Consiliu de Administrație, cofondator Bento.