Aproape 20 de oferte pentru dezvoltarea platformei STS de interoperabilitate a serviciului de semnătură calificată la distanță. Buget de peste 45 milioane lei

Aproape 20 de oferte pentru dezvoltarea platformei STS de interoperabilitate a serviciului de semnătură calificată la distanță. Buget de peste 45 milioane lei
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris astăzi, 07:30

Aproape 20 de oferte au fost depuse la o licitație organizată de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) pentru produse software și hardware necesare dezvoltării platformei STS de interoperabilitate a serviciului de semnătură calificată la distanță și pentru dezvoltarea serviciului electronic pentru păstrarea și garantarea pe termen lung a semnăturii electronice. Contractul a fost estimat la 45,75 milioane de lei, fără TVA, pentru 5 luni.

Ofertanții înscriși sunt Certasign, Metaminds, Pentagon Business Com, Power Net Consulting, Logic Computer, Red IT Solutions, ETA2U, Mida Soft Business, Fiveplus Solutions, Secure Digital, SolvIT Networks, Arctic Stream, Datanet Systems, Concept Electronics, Data Core Systems, Orange Romania, Ecko Systems&Consulting, Zitec Com și asocierea MWare Solutions și Nextgen Software.

Urmărește-ne și pe Google News
O companie și-a concediat peste noapte toți angajații ruși CITEȘTE ȘI O companie și-a concediat peste noapte toți angajații ruși
Evenimente
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania

"Prin achiziția produselor care fac obiectul prezentului caiet de sarcini, ce reprezintă produse noi, la standarde tehnologice aliniate la cerințele actuale, STS va asigura resursele tehnice necesare pentru implementarea proiectului si asigurarea următoarelor beneficii:

- Integrare cu alte sisteme: documentele electronice augmentate pot fi integrate cu alte sisteme de gestionare a informațiilor sau de gestionare a fluxurilor de lucru, ceea ce simplifică și optimizează procesele organizaționale din cadrul instituțiilor publice;

- Creșterea productivității angajaților: implementarea unei soluții de semnătură electronică la distanță în cadrul fluxurilor interne de documente din cadrul instituțiilor publice contribuie la creșterea productivității și eficienței angajaților. Implementarea unei soluții de augmentare în vederea arhivării electronice a documentelor din cadrul autorităților și instituțiilor publice centrale contribuie la creșterea productivității și eficienței angajaților, simplificând căutarea, preluarea și utilizarea datelor;

O nouă tranzacție în IT-ul românesc CITEȘTE ȘI O nouă tranzacție în IT-ul românesc

- Asigurarea accesului securizat la documente: există mai multe modalități de a proteja datele sensibile din documentele digitale prin criptarea, parolarea sau setarea de drepturi de acces ale utilizatorilor;

- Protejarea integrității documentelor dintr-o arhivă electronică: păstrarea documentelor augmentate prin serviciul LPT și arhivate electronic asigură faptul că acestea nu pot fi șterse, pierdute sau expuse unor factori exteriori care le pot deteriora, iar consultarea repetată nu va afecta integritatea acestora;

- Indexare și căutare îmbunătățite: prin adăugarea de meta-date, etichete și descrieri suplimentare la documentele electronice, căutarea și recuperarea acestora devin mult mai rapide și mai precise;

Compania care deține TikTok plănuiește să dezvolte un model de inteligență artificială antrenat cu cipuri dezvoltate de Huawei CITEȘTE ȘI Compania care deține TikTok plănuiește să dezvolte un model de inteligență artificială antrenat cu cipuri dezvoltate de Huawei

- Organizare eficientă: augmentarea documentelor permite organizarea mai eficientă a acestora prin adăugarea de categorii, etichete și sisteme de organizare personalizate;

- Validarea semnăturilor: cel mai important avantaj al acestui proces constă în posibilitatea validării autenticității și integrității conținutului documentelor augmentate la distanțe mari de timp, indiferent de paradigma criptografică existentă la momentul augmentării sau al validării;

- Flexibilitate și mobilitate: semnăturile digitale asociate documentelor augmentate din punct de vedere digital pot fi validate de oriunde, de pe orice dispozitiv fără conexiune la internet, ceea ce facilitează colaborarea și gestionarea facilă a documentelor stocate pe platforme închise sau interconectate;

Google va investi 1 miliard de dolari în Thailanda CITEȘTE ȘI Google va investi 1 miliard de dolari în Thailanda

- Reducerea riscului de fraudă: validarea semnăturilor digitale ajută la reducerea riscului de fraudă sau falsificare a documentelor, deoarece semnăturile digitale autentice sunt extrem de dificil de replicat sau falsificat;

- Protecția mediului înconjurător: facilitățile oferite de serviciile de încredere calificate oferite de PKI STS încurajează migrarea documentelor către fluxuri electronice. Se urmărește reducerea necesarului de hârtie și a spațiului de depozitare a documentelor;

- Digitalizarea fluxului de documente generate în cadrul autorităților și instituțiilor din administrația publică", scrie în caietul de sarcini al licitației.

Mai multe detalii AICI.

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) organizează și coordonează activitățile în domeniul telecomunicaților speciale pentru autoritățile publice din România și alți utilizatori prevăzuți de lege.

VIDEO Jimmy Carter împlinește 100 de ani, o aniversare inedită CITEȘTE ȘI VIDEO Jimmy Carter împlinește 100 de ani, o aniversare inedită

Instituția are structură militară și face parte din Sistemul Național de Apărare.

Telecomunicațile speciale reprezintă transmisii, emisii sau recepții de semne, semnale, scrieri, imagini, sunete sau informații de orice natură prin fir, radio, sistem optic sau prin alte sisteme electromagnetice pentru utilizatori aprobați prin lege.

Autoritățile publice ale statului în folosul cărora funcționează telecomunicațiile speciale sunt Parlamentul, Administrația Prezidențială, Guvernul, instituțiile care desfășoară activități în domeniul apărării, siguranței naționale și ordinii publice, administrația publică centrală și locală, organele de conducere din cadrul organismelor guvernamentale și al unor organisme neguvernamentale de interes național, Curtea Supremă de Justiție, Ministerul Public, Consiliul Superior al Magistraturii și Curtea Constituțională.

viewscnt
Afla mai multe despre
sts
semnatura electronica