La fel ca majoritatea aplicațiile mobile, aplicațiile de sănătate mentală dau mai departe informațiile intime ale celor care suferă de astfel de boli către companiile care le pot folosi în scopuri publicitare.
Un studiu recent, realizat pe 36 de aplicații pentru sănătate mentală, care susțin că ajută utilizatorii să-și îmbunătățească situația și să-și noteze anumite informații personale inclusiv legate de substanțele folosite, arată nu doar că aceștia trimit mai departe aceste informații, dar o fac în cele mai multe cazuri fără cunoștința utilizatorilor.
Din cele 36 de aplicații testate, 29 partajează datele cu Facebook și Google, care le folosesc sau le dau la rândul lor agențiilor de publicitate pentru targetare cu reclame.
Doar 6 din cele 12 aplicații care trimit date către Facebook aduc la cunoștința utilizatorilor acest lucru, în vreme ce 16 din cele 28 de aplicații care trimit informații către Google o fac fără a le comunica și utilizatorilor acest lucru.
CITEȘTE ȘI Uber a atras 1 miliard de dolari pentru mașini fără șofer de la Toyota, Denso și SoftBank25 din cele 36 de aplicații testate descriu felul în care ele folosesc datele colectate, însă doar 16 dintre acestea prezintă și modalitățile secundare în care sunt folosite informațiile.
Aplicațiile din sfera depresiei, spre exemplu, trimit către terți (în principal Google și Facebook) date extrem de sensibile precum jurnalul mental personal și tratamentele urmate.
În aceste cazuri, utilizatorii sunt încurajați să studieze politicile aplicațiilor înainte de a le folosi și să se orienteze către aplicații din surse de încredere, eventual guvernamentale.
Pe termen lung, pentru evitarea situațiilor de acest gen, ar trebui să existe reglementări care să protejeze utilizatorii.