Proprietarul unui salon de coafură din România explică motivul pentru care impune și un avans de 50%, care poate fi pierdut dacă rezervarea este anulată într-un termen mai scurt de 24 ore.
Noul sistem a fost anunțat, de exemplu, de un salon din capitală, cu mesajul de mai jos - VEZI FOTO
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Manufaktura The Coffee Shop reia extinderea în afara Capitalei și pregătește lansarea francizei: Putem trece de 100 spații ușor. Discuții cu potențiali investitori. Foarte multă lume crede că antreprenorii HoReCa stau pe saci cu bani!Sistemul este folosit în străinătate, în diferite afaceri, precum programările la un cabinet de stomatologie sau oftalmologie.
Acum, proprietarul explică de ce a ales acest sistem
"De 7 luni am demarat o nouă politică de programare, de garantare a programărilor cu avans în cuantum de 50% din valoarea rezervarii. Această politică NU afectează clienții care își respectă programările.
Lumea s-a schimbat, programările online au explodat în ultimii 3 ani, au depășit 4.000/lună, dar odată cu ele și comportamentul clienților care nu onorează programările.
CITEȘTE ȘI Un oraș italian rambursează 50% din biletul de avion celor care vin acasă de sărbătoriProgramările neonorate și anulările generează pierderi, deoarece costurile fixe rămân neacoperite (chirii, salarii, utilități, etc), iar intervalele de timp rezervate nu mai pot fi valorificate, cu alți clienți, pentru că, au fost blocate și respectate pentru acea programare.
Doar pe ultimele 4 luni, pierderile din programările neonorate, au depășit 72.000 euro! Nu e nimic personal, e nesustenabil!
TOATE domeniile care funcționează pe baza de programări: doctori, clinici medicale, stomatologie, veterinari, make-up, fotografi, service auto, restaurante, maseuri, avocați, events organizers, saloane etc, TOȚI, dar ABSOLUT TOȚI, se vaită de același lucru - neonoratele au devenit NESUSTENABILE și inacceptabile.
CITEȘTE ȘI FOTO Intersport aduce un român la conducerea afacerilor localeLa hotel, neprezentarea duce la debitarea cardului, avionul nu ne așteaptă dacă nu ajungem, la cinematograf nu primim banii pe bilete înapoi dacă am răcit, ne-a afectat traficul, parcarea, copilul, sau a căzut guvernul.
Principiile sunt aceleași. Toate costurile fixe se împart/ora și generează un cost orar/post de lucru/om. Peste tot în lume, problema a fost rezolvată cu avans ce garantează rezervarea (restaurante)/programarea.
Este greu de înțeles pentru noi:
- ce anume a determinat schimbarea comportamentului, generațiile noi, viață stresantă, vedem în societate din ce în ce mai mult egoism și prea puțină înțelegere, empatie și conștiința colectivă.... Doar drepturi și 0 responsabilități... Karens & Kevins...
CITEȘTE ȘI FOTO Braiconf relansează magazinul online și se extinde spre femei- de ce clienții nu înțeleg că prin neprezentarea, anularea/mutarea (în mai puțîn de 24h), ne generează pierderi financiare, care nu se recuperează cu aceeași suma din venit, pentru că Profit nu este Venit , ci doar o fracție din venit, iar acoperirea unei pierderi se face din profit viitor, deci e nevoie de vreo 10-20 astfel de venituri pentru o singură pierdere.
- cum clienții nu înțeleg că orice pierdere financiară, trebuie recuperată și se reîntoarce în creșterea prețurilor, afectând pe toți clienții, indiferent de comportament, într-o spirală de scumpiri nesfârșite, suplimentare față de inflație și care nici nu rezolva cauza...
- de ce clienții au pretenția că noi, să ținem prețurile cât mai mici, să ne asumăm pierderile, pe care ei le provoacă, iar ei, nici nu clipesc?
Nu-și asumă nimic?
- de ce apare o fractură logică în gândirea clienților, care pe de-o parte ne desconsideră, ne văd undeva la coadă societății, ne vor mici și umili, iar pe de altă parte se așteaptă să avem puterea financiară a Deutsche Bank Insurance, a.i. să plătim noi necazurile acestora.
CITEȘTE ȘI Grupul Busch își extinde prezența pe piața din România- de ce deși toți clienții folosesc telefoane mobile și aplicații, deși comandă și plătesc online, pe noi ne acuză că suntem NASA, deși avem de respectat și securitatea bazei de date și legislația în vigoare, iar toată digitalizarea, pornită de 23 ani, cu toată constelația de aplicații software dezvoltate în-house (ERP/CRM/App/VoIP/IVR/Shop/Chat, programe de fidelizare, abonamente, etc) aduce atâtea beneficii tuturor, și făcând din GETT'S Salons un veritabil trend setter, unicat în industrie, atât în România cât și internațional. Vrem o țară că afară, dar doar la drepturi?
Deși înțelegem problemele complexe pe care viață ni le scoate tuturor în cale și necazurile ce pot apărea independent de voință clienților, totuși nu ne permitem să plătim noi pentru ele. Sincer, în universul în care noi trăim, pentru necazurile noastre nu plătește nimeni.. Doar asigurarea și doar dacă plătim la ea. Altfel...nu. Dacă știți voi pe cineva... vrem și noi!
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Manufaktura The Coffee Shop reia extinderea în afara Capitalei și pregătește lansarea francizei: Putem trece de 100 spații ușor. Discuții cu potențiali investitori. Foarte multă lume crede că antreprenorii HoReCa stau pe saci cu bani!Și totuși... NOI PLĂTIM 50% DIN NECAZURILE CLIENȚILOR!
Facem pierderea, jumate/jumate cu clienții (atât timp cât va fi sustenabil), tocmai pentru că ne dorim și apreciem fidelitatea clienților. Deși marea majoritate a clienților s-au adaptat fără probleme, totuși nu am auzit un singur "mulțumesc" în cele 7 luni când suportăm noi cv a 50% din necazul clienților, ci reacții emoționale, sfaturi, ceva hate și efectul de pâlnie (când eu mă uit la brand, văd o entitate, când brandul se uită înapoi, vede 120.000 clienți și deci soluțiile necesare sunt industriale, nu se pot face la mâna, ci trebuie automatizate).
Invităm astfel, toți clienții și jucătorii din toate industriile de servicii, să susțină activ și să promoveze sisteme similare".