Șeful diviziei elvețiane a Credit Suisse a declarat că ”unii clienți și-au retras o parte din bani, dar foarte puțini și-au închis efectiv conturile”, după ce a doua mare bancă din Elveția a anunțat în urmă cu o săptămână că se așteaptă să înregistreze o pierdere înainte de impozitare de până la 1,5 miliarde de franci elvețieni (1,6 miliarde de dolari) în trimestrul 4 și a dezvăluit că clienții bogați au făcut retrageri considerabile de fonduri, ceea ce a dus la o scădere mare a lichidității, încălcând unele limite de reglementare, transmite Reuters.
Profit.ro va organiza, pe 12 decembrie, conferința Profit Financial.forum - Piețele financiare și provocările noilor crize - Ediția a V-a, la care vor participa cei mai mari jucători din piața financiar-bancară.
Conferința, programată la Grand Hotel Marriott București, va fi organizată cu sprijinul Agista, Alpha Bank, Banca Transilvania, CEC Bank, ING Bank, NNDKP, UniCredit Bank, Fondul Român de Contragarantare și Philip Morris România, urmând să fie transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV
Anunțul a dus la scăderea prețului acțiunilor și la creșterea costului asigurării datoriei Credit Suisse împotriva neîndeplinirii obligațiilor.
”În divizia noastră Swiss Bank, activele clienților s-au stabilizat și am pierdut în total 1% din baza noastră de active”, a declarat Andre Helfenstein într-un interviu publicat duminică în ziarul elvețian SonntagsZeitung.
Au fost vehiculate o serie de opțiuni, referitoare la direcția spre care s-ar putea îndrepta Credit Suisse pentru a reveni pe drumul cel bun, scrie News.ro.
Helfenstein a spus că separare afacerii elvețiene de afacerile internaționale ale băncii ”nu este o opțiune”.
El a mai spus că vânzarea afacerii cu clienți privați și a diviziei de gestionare a activelor nu este nici măcar în discuție”.
Ca parte a planului de restructurare anunțat de Credit Suisse luna trecută, banca a mai spus că va desființa mii de locuri de muncă până în 2025, inclusiv 2.700 până la sfârșitul acestui an.
Helfenstein a spus că anul dificil a avut un impact asupra moralului angajaților.
”Nu aș spune demotivare, ci mai degrabă un anumit nivel de oboseală și uneori frustrare”, a spus el.