După 2 ore și jumătate de tranzacționare în a doua sesiune în ring, titlurile companiei care deține brandurile KFC și Pizza Hut, au cumulat tranzacții doar cu puțin peste 250.000 de lei. Ieri, la aceeași oră, în ziua de debut, se tranzacționaseră de 19 ori mai multe acțiuni.
Într-o zi mohorâtă la București, dar pe care președintele Bursei de Valori București, Lucian Anghel, a caracterizat-o drept „minunată” prin aducerea la cota ei a primei companii majore din sectorul de alimentație publică, acțiunile Sphera Franchise Group (SFG) au urcat în piața secundară cu aproape 16% peste prețul ofertei publice de listare de 29,00 lei/acțiune, pe prima activitate de tranzacționare a ședinței, de 24,10 milioane lei.
Este minunea care ar putea să fi ținut doar o zi. Rulajul pe titlurile Sphera s-a redus semnificativ la a 2-a zi de prezență în ring. În primele 2 ore și jumătate de tranzacționare de la BVB au fost transferate numai 7.614 acțiuni, conform platformei online a casei de brokeraj IFB Finwest, un număr de 19 ori mai mic față de cele aproximativ 144.000 de titluri care schimbaseră mâna la același interval orar.
Este abia 0,08% din pachetul de 9,83 milioane titluri care a făcut obiectul ofertei publice de listare și echivalentul a numai aproximativ 251.000 de lei.
CITEȘTE ȘI Frustrări exprimate fățiș de Bursă față de pasivitatea brokerilorDupă aprecierea furibundă de ieri a dus capitalizarea bursieră a companiei la 1,30 miliarde lei (281,15 milioane euro), echivalentul a de 21,61 de ori câștigul pretaxare EBITDA, cotația s-a corectat astăzi cu 0,89%, până la prețul de 33,10 lei/acțiune. Cum alocarea în operațiunea de piață a fost în proporție de 95% către investitorii instituționali, iar aceștia se activează de regulă în a 2-a parte a ședinței de tranzacționare, nu este exclus ca volumele să urce semnificativ până la finalul orarului de la BVB.
Compania a ajuns la cota bursei în urma unei oferte publice în valoare de 285,12 milioane lei (62,00 milioane euro) și cu promisiuni de dublare a numărului de restaurante în următorii 5 ani.
Sphera, care din luna octombrie deține și franciza Taco Bell, a realizat anul trecut vânzări din restaurante de 514,47 milioane lei, în creștere cu 26,77% față de cele de 405,83 milioane lei din 2015. Profitul din exploatare s-a majorat cu 6,16%, la 60,28 milioane lei, de la 56,78 milioane lei, iar profitul net a urcat cu 9,20%, la 51,64 milioane lei, de la 47,29 milioane lei.