Cifra de afaceri a SIPEX Company, specializată în comercializarea de materiale de construcții, a urcat, în primele 6 luni ale anului 2024, cu 8,81%, la 158,04 milioane lei, de la 145,24 milioane lei în perioada similară a anului trecut.
SIPEX Company (SPX) a realizat în primul semestru venituri totale din exploatare de 161,45 milioane lei, cu 8,64% mai mari decât cele de 148,61 milioane din exercițiul financiar precedent. Este o performanță în contextul unei majorări cu 13,82% a segmentului business to business, la 65,42 milioane lei, de la 57,48 milioane lei, și al unui avans de 6,17% pe activitatea de retail, care a urcat la 89,34 milioane lei, de la 84,15 milioane lei.
“Rezultatele din primul semestru al anului 2024 reflectă capacitatea noastră de a ne adapta și de a răspunde eficient la dinamica pieței. Am prioritizat consolidarea poziției în piață, am gestionat cu succes provocările, de la schimbările fiscale la deficitul de forță de muncă, înregistrând cel mai bun semestru din punct de vedere al cifrei de afaceri din ultimii trei ani”, spune CEO-ul Irinel Gheorghe, care deține 91,90% din acțiunile SIPEX. „Creșterea de 9% a afacerilor și consolidarea în canalul B2B ne încurajează să ne urmăm obiectivele ambițioase. Ne concentrăm pe extinderea portofoliului de produse, urmărind nevoile din piața construcțiilor de logistică, industrie și infrastructură. Explorăm totodată noi oportunități pentru dezvoltarea afacerii și creștere sustenabilă, având ca obiectiv atingerea unei cifre de afaceri de 100 de milioane de euro până la finalul anului 2026.”
În același interval de raportare, cheltuielile totale de exploatare au crescut cu 8,26%, la 156,88 milioane lei, de la 144,91milioane lei. Din aceste costuri, 83,13% îl reprezintă cheltuielile cu mărfurile. Astfel, compania a afișat un profit net de 3,10 milioane lei, cu 6,62% mai mic decât cel de 3,32 milioane lei de la S1 2023. La T1, societatea afișa o pierdere de 1,14 milioane lei, iarc pe întreg anul trecut rezultatul net a fost de 11,11 milioane lei.
„Intenționăm ca în viitorul apropiat, pe fondul lipsei forței de muncă, să punem la dispoziția partenerilor noștri produse care să poată fi aplicate mecanizat, asigurând împreună cu furnizorii noștri utilaje și know how-ul necesar. Suntem atenți ca toate produsele noi pe care le vom aduce în pachetul nostru de produse, să îl completeze și să îl facă mai puternic, urmărind însă și direcțiile spre care se îndreaptă piața construcțiilor din România (logistică, industrie, infrastructură), cu obiectivul de a ne încadra în indicatorii de profitabilitate pe care ni i-am asumat”, mai spune Irinel Gheorghe.
Compania comercializează o gamă largă de produse, atât mărci internaționale, cât și mărci proprii sub brandul „Meșterică” și „Profit” din 2013. Printre brandurile distribuite de SIPEX se numără: Ceresit, Rigips, Isover, Weber, Cesarom, Swisspor, Austrotherm, Firos, Porotherm, Tondach, Brikston, Ytong, Leier, Structo, Tenco, Sapabet, Aco, Holver, Kronospan, Romstal. Principalele categorii de produse comercializate sunt adezivi și mortare, hidro și termoizolații, metale, materiale grele, plăci gips carton.
CITEȘTE ȘI Pierdere de 2,5 milioane lei la jumătatea anului pentru RomcarbonActivele totale ale SIPEX se ridicau la data de 30 iunie la 140,41 milioane lei, fiind cu 3,06% mai mari decât cele de 136,24 milioane lei de la 1 ianuarie 2024. În aceeași perioadă, datoriile totale s-au majorat cu 1,79%, la 61,23 milioane lei, de la 60,16 milioane lei.
Titlurile companiei sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București unde, la prețul de 0,3000 lei/acțiune, care situează capitalizarea de piață la 119,97 milioane lei (24,10 milioane euro).