Omul de afaceri Ovidiu Budeanu (56 de ani) va veni pe bursă cu Arena City Center, compania prin care operează Arena Mall din Bacău, pentru a strânge 20 de milioane de euro necesare extinderii centrului comercial. Antreprenorul va păstra controlul asupra afacerii, dar va scoate pe bursă un pachet consistent de acțiuni.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
„Anul acesta vrem să depunem documentele necesare obținerii autorizațiilor pentru extinderea mallului și imediat după inițiem procedurile de listare. Estimez că vom obține autorizațiile în circa șase luni, cam cât durează și listarea. Ca broker am ales BT Capital Partners. Ei mi-au transmis toți pașii ce trebuie parcurși, mi-au dat și o ofertă și ne așteptăm să semnăm în ianuarie“, a declarat Ovidiu Budeanu pentru Profit.ro.
Planul antreprenorului este să extindă suprafața comercială a mallului cu peste 60%, până la 42.000 metri pătrați, la 11 ani distanță de la inaugurarea Arena. Chiar dacă UniCredit s-a oferit să îi împrumute și banii necesari extinderii, adică aproximativ 20 de milioane de euro, Budeanu consideră că listarea i-ar aduce mai multe beneficii. El mai are de rambursat 19 milioane de euro din creditul de 35 milioane de euro obținut de la UniCredit pentru dezvoltarea proiectului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„În luna mai a fiecărui an, UniCredit îmi face o analiză a afacerii. Orice modificări majore fac, am nevoie de aprobarea consiliului director al băncii de la Viena. Banca este încântată de ideea listării, ba mi-a promis că îmi scade marja de dobândă pe care o am la credit. Pentru ei, listarea este echivalentă cu o diminuare a riscurilor, iar costurile cu o firmă listată sunt mai mici. Banca trebuie să aprobe și transformarea din SRL în societate pe acțiuni“, explică omul de afaceri.
Arena City Center, compania care gestionează centrul comercial, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 5,7 milioane de euro, în creștere cu circa 10% față de rulajul din 2016, și un profit de 0,8 milioane de euro, în scădere cu 20%.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Frații Sharkey își fac exit-ul din afacerea ParkLake, la 2 ani de la deschidere. În acest moment nu mai au niciun proiect în România. Surse: Evaluare de circa 80 milioane euro Dacă acum, firma este deținută în părți egale de Bogdan și Iana Budeanu, copiii antreprenorului, după transformarea în societate pe acțiuni, Ovidiu Budeanu va intra în firmă cu un procent de circa 2%, pentru a putea conduce consiliul de administrație. În urma listării, el vrea să păstreze controlul asupra afacerii, urmând să scoată pe bursă până la 49% din acțiuni.
„Costurile pe care le avem cu auditul internațional, cu marketingul, în vederea listării, cred că vor fi depășite de câștigurile rezultate din prezența pe piața de capital. Auditul pe ultimii trei ani îl va face o firmă din «Big Four». Banii pe care îi vom atrage de pe bursă sunt exact pentru nevoile de extindere ale proiectului. Cu certitudine vom atrage suma necesară, pentru că există deja interes manifestat de investitori“, mai spune Budeanu, care a fost și membru în Consiliul de Administrație al SIF Moldova.
Prezență regională
Arena Mall este construit pe o parte din terenul ocupat de fabrica de încălțăminte Cotidian Bacău (fosta Partizanul), vândută în 2006 de familia Budeanu italienilor de la Kolan. Anul trecut, Ovidiu Budeanu a plătit circa 1,4 milioane de euro spaniolilor de la Fadesa pentru un teren de 14.000 metri pătrați învecinat cu Arena Mall și care va fi utilizat pentru extindere.
Lucrările de modernizare a mallului sunt programate să înceapă în cursul lunii septembrie 2019, finalizarea construcției fiind programată pentru 30 noiembrie 2020. În noile spații create vor veni și branduri noi, precum parfumeria Douglas și retailerul polonez de îmbrăcăminte LPP, care a închiriat 5.000 metri pătrați pentru un magazin Reserved și 1.000 metri pătrați pentru unul House.
„Eu gândesc foarte pragmatic. Dacă m-aș rezuma doar la Bacău, orașul nu susține un mall ca Arena. Tocmai de aceea nu avem chiriași care să se canibalizeze, adică mai mulți concurenți din același segment. În extindere nu vom aduce concurenți pentru chiriașii deja existenți, ci magazine care să vină în completare, pentru că vizăm o prezență regională. În Bacău erau cinci proiecte programate înainte de criză, dar au fost triate. Cora avea în plan unul, Tiago a vrut să facă la aeroport, un fotbalist avea și el în plan, niște englezi, alături de Sechelariu, aveau un proiect lângă stadion, și toate erau de peste 60.000 metri pătrați, în contextul în care eu am făcut un mall de circa 20.000 metri pătrați. Noi trebuie neapărat să atragem oamenii în weekend de la Piatra Neamț, Onești, Moinești, Comănești pentru a ne susține“, conchide proprietarul centrului comercial.
Arena Mall are chiriași precum Zara, Adidas, Deichmann, DM, H&M, Intersport, LC Waikiki, New Yorker, operatori de restaurante precum KFC, McDondald’s, Pizza Hut, Mesopotomia, Casa Românească sau Burger Planet, precum și un cinematograf Cinema City cu opt săli, numărul de vizitatori fiind de peste 3 milioane/an.
Stocul de spații comerciale moderne din afara Capitalei a ajuns la 2,43 milioane de metri pătrați, în timp ce suprafața mallurilor, parcurilor de retail și a galeriilor comerciale din București măsoară 1,19 milioane de metri pătrați. Densitatea spațiilor comerciale la nivel național a ajuns la 184 mp la mia de locuitori, ȋn vreme ce în București a atins un nivel de 651 mp la mia de locuitori, de 3,5 ori mai mare față de media națională, potrivit datelor Cushman & Wakefield Echinox.