Veniturile Netflix au crescut cu 15%, la 9,4 miliarde de dolari, în cele trei luni ale anului, depășind așteptările analiștilor.
Venitul net a urcat cu 79%, până la 2,3 miliarde de dolari.
Gigantul de divertisment a adăugat 9,3 milioane de abonați în ultimul trimestru, mai mult decât se așteptau analiștii de pe Wall Street, ajungând la aproape 270 milioane.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Este cel mai bun început de an după 2020, cel al pandemiei de covid.
Într-o scrisoare adresată investitorilor, compania a anunțat însă că va înceta să mai raporteze câți abonați plătitori are începând cu anul viitor. Concret, nu va mai anunța numărul trimestrial de membri câștigați și venitul mediu pe membru rezultat, începând cu trimestrul I 2025. ARM, pe care Netflix îl definește drept „venitul din streaming împărțit la numărul mediu de abonamente plătite, împărțit la numărul de luni din perioada respectivă”, a crescut cu doar 1% de la an la an în trimestrul respectiv.
Netflix argumentează: „În primele zile, când aveam puține venituri sau profit, creșterea numărului de membri era un indicator puternic al potențialului nostru viitor. Dar acum generăm profit substanțial și flux de numerar. De asemenea, dezvoltăm noi fluxuri de venituri, cum ar fi publicitatea, astfel încât abonamentele sunt doar o componentă a creșterii noastre. În plus, pe măsură ce ne-am adaptat prețurile și planurile de la un singur nivel la mai multe niveluri, cu puncte de preț diferite în funcție de țară, fiecare abonament plătit are un impact foarte diferit asupra afacerii.”
Aceasta este o schimbare semnificativă pentru companie și pentru așa-numitele „războaie de streaming”, care au fost în mare parte definite de o cursă pentru clienți. Mișcarea sugerează că al doilea val al ritmului de creștere a abonaților Netflix ca efect al măsurilor de coonstrângere asupra partajării parolelor poate încetini anul viitor.
Compania admite de altfel că anticipează faptul că creșterea abonaților în al doilea trimestru va fi mai mică decât în primul trimestru din cauza „sezonalității”. Acesta poate fi însă începutul unei perioade mai lungi de încetinire a ritmului de adăugare de abonați.
Și analiștii pun această decizie surprinzătoare pe seama faptului că Netflix a luat măsuri drastice asupra partajării parolelor de mai bine de un an, iar conducerea companiei probabil că își dă seama că a obținut deja astfel majoritatea abonaților și recunoaște implicit că va fi mai dificil să mențină acest impuls.
CITEȘTE ȘI Guvernul elvețian atacă bonusurile bancherilor„Ei renunță în timp ce sunt în avans, nu mai raportează numărul trimestrial de abonați”, arată analistul eMarketer Ross Benes.
Acțiunile Netflix au scăzut cu 4% după anunțarea cifrelor, în parte din cauza unei perspective mai slabe de creștere a veniturilor pe întregul an decât au estimat unii analiști. Netflix estimează o creștere a veniturilor de 16% în al doilea trimestru, dar numai de 13% până la 15% pentru întregul an.