Cea mai importantă companie de transport de la Dunărea inferioară, Transport Trade Services, și-a majorat în primele 9 luni cu 65,2% câștigul pretaxare EBITDA, la 355,50 milioane lei, de la 215,10 milioane lei.
Profit.ro organizează pe 27 noiembrie, cu transmisiune în direct inclusiv la PROFIT NEWS TV, cea de-a șasea ediție a Profit Financial.forum, cu lideri ai piețelor financiare și autorităților din domeniu, respectiv din conducerea Băncii Centrale, Guvernului, Ministerului de Finanțe, Autorității de Supraveghere Financiară, ca și cu manageri de top din bănci comerciale, companii din piața de capital, asigurări și administratori de fonduri
Evenimentul va fi organizat cu sprijinul Alpha Bank, Banca Transilvania, CITR, Nordis Group, Philip Morris România, UniCredit Bank - DETALII AICI
Transport Trade Services (TTS) a realizat în primele 3 trimestre venituri la nivel consolidat de 872,91 milioane lei, cu 31,40% mai mari decât cele de 664,33 milioane lei din exercițiul financiar precedent. Performanța este obținută în pofida unui declin 1,95% al volumului transportat, la 7,53 milioane tone, de la 7,68 milioane tone.
„Rezultatele operaționale la 9L_2023 sunt caracterizate de creșterea puternică a fluxurilor de mărfuri agricole și de creșterea activității de operare portuară care a depășit transportul fluvial ca pondere în activitatea Grupului TTS”, spune explică această dinamică societatea în raportarea trimestrială. „Ambele evoluții au fost determinate în principal de reconfigurarea lanțurilor logistice ca efect al războiului din Ucraina, dar în ceea ce privește mărfurile agricole o contribuție importantă au avut și creșterile substanțiale ale fluxurilor din România, Serbia și Ungaria în T3 2023 în raport cu nivelurile atinse în 2022.”
CITEȘTE ȘI Profitul net al AAGES Târgu Mureș scade cu o treime. Creștere explozivă a datoriilorVolumul agregat de mărfuri transportat a avut o creștere totală de 0,84 milioane tone, echivalent cu 7,9%, în primul rând ca urmare a sporului de 1,83 milioane tone al activității portuare, unde compania a cumpărat, în prima parte a acestui an, operatorul Decirom din Portul Constanța.
În primele 9 luni ale anului, cheltuielile cu materiile prime s-au redus cu 12,45%, la 79,80 milioane lei, de la 91,15 milioane lei și cheltuielile cu subcontractorii au crescut cu 6,60%, la 246,26 milioane lei, de la 231,00 milioane lei.
În același interval de raportare, costurile cu salariile au urcat cu 76,76%, la 146,61 milioane lei, de la 82,94 milioane lei. Într-o discuție cu Profit.ro din vara anului trecut, conducerea companiei reclama competiția acerbă pe forța de muncă având calificare tehnică și superioară. Nu numai că personalul de navigare preferă să se angajeze pe vasele de croazieră din Europa, în loc să opereze barje și să navigheze în ape joase cu mărfuri, dar sunt greu de găsit macaragii, sudori, mecanici, lăcătuși. „Nu găsim macaragiu”, spunea directorul general adjunct Ion Stanciu.
CITEȘTE ȘI Profitul Oil Terminal a scăzut. Majorarea cheltuielilor a bătut avansul veniturilor, datorat inclusiv războiului din UcrainaRezultatul total global a crescut cu 83,83, la 250,35 milioane lei, de la 136,18 milioane lei. La S1 acesta era deja de 155,07 milioane lei și pe întreg anul 2022, câștigul net a fost de 178,10 milioane lei.
La data de 30 septembrie, TTS avea active totale de 1,29 miiliarde lei, în creștere cu 29,00% față de cele de 1 miliard de lei de la sfârșitul anului trecut. Compania a integrat în respectivul interval unul din cei mai importanți operatori portuari din Portul Constanța, compania Decirom. În aceeași perioadă, datoriile totale s-au majorat cu 42,31%, la 265,56 milioane lei, de la 186,60 milioane lei.
Delistată în anul 2015 ca Navrom Galați (COVG), compania Transport Trade Services a revenit în vara anului 2021 la cota pieței reglementate a Bursei de Valori București unde titlurile sale se află pe un trend puternic ascendent și la ultima cotație de 23,90 lei/acțiune, conferă societății o capitalizare de 1,43 miliarde lei (289,85 milioane euro).