CEC Bank a încheiat 2022 cu un profit net auditat de 424,3 milioane de lei, în creștere cu 16% față de 2021.
”Banca a continuat și în 2022 programul de transformare și modernizare și a investit în digitalizarea produselor și serviciilor bancare. În 2022 am reușit să atragem peste 166 000 de noi clienți, am crescut numărul de utilizatori ai canalelor digitale cu 54% și am asistat la majorarea cu aproape 93% a volumului de operațiuni prin canalele digitale, care au depășit pentru prima oară pragul de 100 de miliarde de lei. CEC Bank a continuat să fie un finanțator activ al economiei, cu finanțări de peste 12 miliarde de lei acordate companiilor și persoanelor fizice”, a declarat Bogdan Neacșu, președinte CEC Bank.
Profitul net auditat al CEC Bank s-a ridicat, în 2022, la 424,3 milioane de lei, în creștere cu 16% față de 2021. Veniturile nete din dobânzi au însumat 1,54 miliarde de lei, cu 43% mai mari față de 2021. Creșterea veniturilor din dobânzi a avut loc în contextul creșterii inflației și a dobânzilor interbancare, evoluții care s-au reflectat atât în dobânzile percepute la credite, cât și în bonificațiile oferite pentru depozite. CEC Bank a avut o abordare responsabilă față de deponenți și a operat opt majorări ale dobânzilor oferite la depozite pe parcursul anului 2022.
Cheltuielile cu dobânzile aferente depozitelor atrase de la clienți au crescut cu 87%, în contextul majorării cu circa 25% a volumului depozitelor atrase de la clientelă, până la 52,4 miliarde de lei.
Veniturile nete din comisioane au însumat 313,9 milioane de lei, în creștere cu 5,5%, cele mai mari majorări fiind înregistrate pe segmentele de operațiuni bancare realizate prin canalele digitale.
Portofoliul total de credite și avansuri acordate clientelei nebancare (sold bilanțier) a crescut cu 14% anul trecut.
Depozitele atrase de la clienți au crescut cu circa 25%, până la 52,4 miliarde de lei, segmentul populației având cea mai mare pondere (59%) în totalul surselor atrase.
Rata creditelor neperformante a înregistrat un nivel de 4,41%, în scădere față de nivelul de 5,29% înregistrat la sfârșitul anului 2021. Banca a menținut o abordare prudentă și a înregistrat, în cursul anului 2022, cheltuieli nete cu deprecierea creditelor și avansurilor acordate clientelei, provizioane pentru angajamente de creditare și garanții financiare date în cursul anului, inclusiv recuperări din creanțe scoase în afara bilanțului, în valoare de 333,4 milioane de lei.
Rata fondurilor proprii și pasivelor eligibile a înregistrat un nivel de 27,52%, banca fiind conformă cu nivelul ratei MREL impus de Autoritatea de Rezoluție.
În luna februarie 2023 a fost realizată o nouă emisiune de obligațiuni eligibile MREL, în valoare de circa 590 milioane lei, care se adaugă celor două tranșe emise în luna decembrie, în cuantum de circa 650 milioane lei.
La sfârșitului lui 2022, rata de rentabilitate a capitalurilor (ROE) a fost de 10,95%, în creștere față de 8,79% în 2021.
Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă rețea națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale și cu active de peste 61,7 miliarde lei, la sfârșitul lui 2022.