Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a declanșat o amplă acțiune de control în sistemul bancar, care va fi derulată în mai multe etape. Mai întâi, vor fi verificate contractele de împrumut emise în perioada 2004-2010, după care vor fi controlate cele din 2014 – 2020 și mergând ulterior până în prezent, comisarii urmărind, în principal, cum s-a făcut publicitate la credite și dacă au fost prezentate clienților toate riscurile.
VEZI AICI ȘI DOCUMENT ANPC ordonă băncilor să recalculeze creditele și să reducă "optim" gradul de îndatorare. Președintele Constantinescu acuză ”acțiuni de intimidare" și "portavocile băncilor". Către Profit.ro: Nu vă răspund, sunteți... portavocea Bancpost (care a dispărut-n.r....)
”Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început, la nivelul întregii țări, o amplă campanie de control detaliat a operatorilor economici din sistemul bancar, privind contractele de credit, împărțită în mai multe secțiuni. Mai întâi, vor fi verificate contractele de împrumut emise în perioada 2004-2010, până la intrarea în vigoare a Ordonaței de Urgență 50/2010, urmând ca, în etapele ulterioare, să fie verificate celelalte contracte de credit, până în prezent”, anunță ANPC.
Controlul este lansat într-un moment în care băncile au început să câștige procese împotriva ANPC privind recalcularea ratelor la credite.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Nevoia de împrumuturi a Guvernului ar urma să crească la un nivel recordVor fi verificate și contractele de credit emise din 2010, de după OUG nr 50 până în prezent.
”Actuala tematică națională de control urmărește, în principal, verificarea modalității prin care băncile au realizat publicitatea contractelor de credit, cu cercetarea tuturor formelor de publicitate, a felului în care băncile au încheiat contractele de credit și au acordat și derulat creditele, cu respectarea prevederilor legale și a celor specifice activității, a celei de informare privind riscurile specifice asociate contractelor de credit care pot conduce la afectarea posibilității de plată, a respectării prevederilor legale în cazul elementelor de cost ale creditului (dobânzi, comisioane etc.) și a combaterii practicilor incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii, fără a se limita la acestea”, a mai precizat ANPC.