Directoarea Diviziei pentru medici din Banca Transilvania spune că, în 15 ani de activitate în acest sector, a ajuns la o cotă de piață importantă, cu peste 25.000 de afaceri în portofoliu, de la cabinete la spitale mari.
”Divizia pentru medici a Băncii Transilvania a luat ființă în urmă cu 15 ani. Am fost prima bancă care a dorit să înființeze o divizie dedicate special sectorului medical și considerăm că în acești 15 ani am avut un rol și o contribuție destul de însemnată. Spun asta pentru că în momentul de față avem o cotă de piață substanțială”, spune Lucia Sîrb, la evenimentul ”Profit Health.forum - Sistemul sanitar românesc - Eficiență, siguranță, bariere”.
Conferința a fost organizată cu sprijinul ARPIM, Banca Transilvania, Stada și BRD, fiind transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV și MEDIKA TV
BT a ajuns la peste 25.000 de cabinete, business-uri medicale și spitale de anvergură în portofoliu și are peste 30.000 persoane fizice medici care au apelat la serviciile sale financiar-bancare, arată Lucia Sîrb.
”Credem că am contribuit cu ceva la creșterea sectorului medical privat, care în anul 2008 se situa undeva la 1,4 miliarde de miliarde de euro iar în 2020 era undeva la 15 miliarde”, explică directoarea BT.
”Așa cum a spus și colega mea de branșă, la fel cum BRD și-a însușit acest rol de a deveni în sprijinul sectorului medical, la fel și Banca Transilvania, și ne-am bucurat să vedem că tot sectorul bancar pune umărul la finanțarea sectorului privat, și, de ce nu, și a celui public, dar care are însă anumite diferențe și anumite politici și reglementări unde noi, ca finanțatori, ne potrivim mai mult sau mai puțin cu produsele noastre”, arată Lucia Sîrb.
Directoarea BT spune că banca s-a uitat mai mult la calitatea de antreprenori a medicilor și mai puțin la situația lor financiară atunci când a decis să ofere finanțări.
”Am început în 2007, la finalul anului, să susținem sistemul medical privat, cu ce? Cu produse dedicate, ne-am focusat în primul și în primul rând pe experiența medicului, pe capacitatea lui antreprenorială, și mai puțin ne-am uitat la istoricul lui financiar, așa cum ne uităm la toate business-urile – adică pe partea de istoric de venituri, de cifre. Am luat în considerare în primul și în primul rând curajul de a deschide un cabinet, o clinică, și pe capacitatea business plan-ului de a duce la bun sfârșit acest business. Au fost produse și sunt în continuare produse care scot în evidență exclusiv atributele medicului”, spune Sîrb.
BT are în angajați care se ocupă doar de partea de furnizori de echipamente medicale. ”Acest departament are un rol foarte important, pentru că nu poți să faci un act medical de calitate fără să ai aparatură, echipamente de ultima generație. Și aici este rolul sistemului bancar, să susținem prin finanțări și prin finanțările cele mai potrivite”, explică Sîrb.
Banca are și produse de credit pentru persoanele fizice, astfel încât să asigure resursele financiare pentru accesarea serviciilor medicale private.
”Și, în același timp, am venit în susținere cu produse dedicate clientului. Pentru a avea acces la serviciile medicale, în primul rând are nevoie de bani – nu toate produsele sunt decontate de Casă. Și aici intervine rolul nostru de a-i ajuta – pentru procedurile mai mici avem carduri cu rată și pentru procedurile mai mari avem creditul pacient, care de asemenea poate fi accesat și de rude, pentru a trata un copil este accesat de părinți, iar dacă vrem să ne tratăm părinții, îl putem accesa noi”, spune Lucia Sîrb.
BT se apleacă și spre educația financiară în sistemul medical. ”Susținem foarte mult educația antreprenorială, atât pentru medicii rezidenți, cât și pentru studenții din ultimii ani. Pentru că ne dorim să rămână să rămână alături de populație și de noi românii”, adaugă directoarea BT.