CEC Bank anunță că este pregătită să susțină amânarea pentru 30 de zile a plății ratelor la creditele acordate persoanelor fizice pe fondul crizei epidemiologice cu COVID-19. Măsura, anunțată în urmă cu două zile de Profit.ro, se aplică automat tuturor clienților care nu dispun în conturile deschise la bancă, la data scadenței, de sumele aferente plății ratelor la credite și limite de credit prin carduri, fără a fi necesare demersuri suplimentare, Este valabilă pentru toate creditele: pentru locuințe, pentru consum sau pentru limite de credit prin carduri.
În același timp, banca sfătuiește clienții care au acces la soluții de plăți la distanță (internet banking sau/și mobile banking), să își ramburseze ratele chiar și în această perioadă, având în vedere că la următoarea scadență vor avea o presiune mai mare asupra bugetului, având de rambursat și rata amânată, și rata scadență din luna respectivă.
”În această perioadă, trebuie să dăm dovadă de responsabilitate și solidaritate și fiecare dintre noi poate contribui cu soluții în mod voluntar. Având în vedere contextul actual, am decis să acționăm proactiv pentru a veni în ajutorul clienților CEC Bank care trec printr-o situație dificilă în această perioadă. Astfel, CEC Bank a amânat pentru 30 de zile plata ratelor datorate de clienții persoane fizice, sperând ca astfel să contribuim, prin măsuri de distanțare socială, la reducerea răspândirii virusului. În funcție de cum evoluează situația, vom ajusta măsurile astfel încât să venim în ajutorul clienților noștri”, a declarat Bogdan Neacșu, președinte - director general al CEC Bank.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Astfel, clienții persoane fizice vor putea să-și plătească ratele oricând, în termen de maximum 30 de zile de la scadență. Pentru perioada de amânare de 30 de zile, nu se vor aplica penalități, iar clienții nu vor fi raportați la Biroul de Credit. Durata contractului va rămâne neschimbată, deci nu va fi necesară semnarea unor acte adiționale.
CEC bank avea un sold al creditelor acordate persoanelor fizice de 6,6 miliarde de lei la finele anului trecut, majoritatea împrumuturi imobiliare / ipotecare ș de nevoi personale. Soldul creditelor pe carduri de credit era de doar 270 milioane de lei din totalul de 6,6 miliarde de lei.
CEC Bank recomandă tuturor clienților ca în această perioadă să utilizeze canalele alternative, precum Mobile Banking și Internet Banking. Aceste platforme oferă acces la operațiunile bancare curente, precum transferuri către terți, plata facturilor, constituirea de depozite și plata ratelor la credite. Recent, banca a anunțat posibilitatea deschiderii conturilor la distanță, 100% online, inclusiv pentru clienții noi prin intermediul serviciului CEC IN.
Pentru clienții persoane juridice, CEC Bank spune că îi va sprijini pe cei care se confruntă cu dificultăți economice, cum ar fi suspendarea activității sau reducerea acesteia, în contextul actual. "Comunicarea este esențială în această perioadă și de aceea, Banca recomandă clienților persoane juridice să contacteze Client Manager-ul lor dacă se confruntă cu probleme. Banca va căuta soluții personalizate pentru business-urile afectate și va trata cu celeritate fiecare caz și situație în parte", anunță CEC.
CITEȘTE ȘI CORONAVIRUS Banca Românească anunță prima că suspendă 2 luni plata ratelor pentru persoane fizice și extinde perioada de grație la cardurile de creditTot astăzi și Banca Românească, cealaltă bancă deținută de statul român, prin Eximbank, a anunțat că va permite clienților persoane fizice să suspende temporar, până la 2 luni plata ratelor datorate, indiferent dacă sunt sau nu izolați sau în carantină. Suspendarea nu se va face ca la CEC Bank automat la toți clienții care nu au disponibilități în conturi la termen, ci doar la solicitarea acestora. Facilitatea va putea fi accesată pentru toate creditele ipotecare, consum cu ipotecă, sau nevoi personale. Banca Românească va extinde automat, până pe 15 mai 2020, perioada de grație la cardurile de credit.
Pe de altă parte, cele două organizații ale băncilor din țară - Asociația Română a Băncilor (ARB) și Consiliul Patronatelor Bancare din România (CPBR) - au anunța luni că băncile caută soluți tehnice pentru a putea amâna plata ratelor clienților afectați în această perioadă, arătând că punerea în aplicare a unor astfel de măsuri necesită însă sprijin din partea Guvernului și Băncii Naționale a României pentru a nu afecta profilurile de risc. Băncile au trimis, de altfel, o listă cu 12 măsuri necesar a fi luate de autorități în perioada următoare și cer garanții de stat pentru plățile la credite ăn următoarele 12 luni, derogări de la mai multe reglementări, modificări legislative pentru semnătura electronică și posibilitatea suspendării plății ratelor la Prima Casă.
Posibilitatea amânării sau suspendării plății ratelor nu a fost anunțată până acum decât de cele două bănci deținute de stat. În cazul Raiffeisen, contractele în derulare prevăd pentru majoritatea clienților persoane fizice, în anumite condiții, posibilitatea unei pauze de trei luni la plata ratelor, iar pentru cei în dificultate care nu au această facilitate banca spune că analizează soluții individuale.
Măsuri în sprijunul clienților care ar putea avea dificultăți în acesată perioadă au mai fost anunțate, pentru unii clienți, de Banca Transilvania, care a extins perioada de grație pana în luna mai, dar numai în cazul cardurilor de credit, sumele de restituit obligatoriu lunar fiind mult mai mici decât încazul creditelor ipotecare și de nevoi personale.
BRD a anunțat până acum doar că va oferi gratuit timp de trei luni serviciile de Internet și Mobile Banking, pentru a încuraja clienții să foloseasca serviciile digitale, iar ING Bank a renunțat la o creșterea a comisioanelor la POS percepute firmelor micro și mici pe care o anunțase anterior și care a generat proteste din partea clienților.