Acțiunile producătorilor auto europeni consemnează aprecieri consistente la jumătatea sesiunii bursiere de joi, în contextul informațiilor din presa germană privind un eventual acord între SUA și Uniunea Europeană pe tema tarifelor vamale din industrie.
SUA ar fi dispuse să renunțe la amenințările privind majorarea tarifelor vamale pentru importurile de mașini și componente auto din UE, dacă executivul de la Bruxelles este de acord să elimine taxele percepute pentru mașinile americane exportate în Uniune, o așa-numită “soluție zero”, potrivit cotidianului german Handelsblatt, care citează surse la curent cu situația.
Conform acestora, propunerea a fost făcută ieri de ambasadorul SUA în Germania, Richard Grenell, în timpul unei întâlniri la Berlin cu șefii Daimler, Volkswagen și BMW, scrie MarketWatch.
CITEȘTE ȘI Dorel Goia, președinte TeraPlast: Majoritatea lucrurilor bune s-au întâmplat după listareAcțiunile companiilor auto au crescut în urma informațiilor. În jurul orei 13:40, titlurile BMW erau în urcare cu 4,1%, cele ale Volkswagen cu 3,1, iar cele ale Daimler cu 2,8%. Pe bursa de la Paris, Renault și Peugeot consemnau creșteri de 3,3% și, respectiv, 3,6%, în timp ce la Milano acțiunile Fiat Chrysler Automobiles se apreciau cu 5,2%.
Indicele paneuropean de sector era în creștere cu 4,1%, reflectată într-un avans de 0,7% la nivelul Stoxx Europe 600. Acțiunile germane au urcat cu 1,32%, bursa de la Londra cu 0,45%, iar cea de la Paris cu 1%.
La începutul săptămânii, Uniunea Europeană a avertizat SUA că impunerea de tarife adiționale pe importurile de automobile și componente auto va afecta negativ industria auto americană și va determina, cel mai probabil, contramăsuri privind exporturi din SUA în valoare de până la 294 miliarde de dolari.
Oficialii de la Bruxelles notează, într-un document trimis Departamentului american de Comerț, că majorarea tarifelor la importurile auto nu se justifică economic, iar legătura cu securitatea națională este una “slabă”.
În luna mai, administrația de la Casa Albă a lansat, la cererea președintelui Donald Trump, o investigație de securitate națională, pentru a evalua dacă importurile de vehicule și de componente auto pun în pericol soliditatea industriei SUA și capacitatea acesteia de a cerceta și a dezvolta tehnologii noi, avansate.
Ulterior, Trump a amenințat cu impunerea unui tarif de 20% pentru importurile auto din Uniune.
SUA taxează importurile auto din UE cu 2,5%, comparativ cu un tarif de 10% perceput de UE pentru automobilele provenite din această țară.
Companiile cu capital european produc circa 2,9 milioane de vehicule în SUA (egal cu 26% din producția auto a țării în 2017), din care aproximativ 60% sunt exportate, inclusiv către state din UE.