Situația aprovizionării cu combustibili este ”critică” în Ungaria, unde cererea a crescut vertiginos, iar cumpărarea indusă de panică a dus la un deficit de ofertă pe piață, a afirmat grupul de petrol și gaze MOL, adăugând că singura soluție este crearea condițiilor pentru creșterea importurilor, transmite Reuters.
Furnizorii străini au redus livrările de combustibili către Ungaria de când guvernul a plafonat prețul benzinei și al motorinei la 480 de forinți (1,22 dolari) pe litru, în urmă cu un an, scrie News.ro.
”MOL rămâne dedicat angajamentului de a menține securitatea aprovizionării cu propriile produse, totuși asigurarea completă a aprovizionării pe piață nu poate fi realizată fără creșterea importurilor de produse în mediul actual”, a spus compania într-un comunicat.
Directorul general al MOL, Gyorgy Bacsa, a adăugat ulterior, într-o declarație trimisă prin e-mail, că MOL încearcă să importe mai multe produse de la rafinăria sa din Slovacia, dar ”a atins limitele capacităților sale logistice”.
Plafonul pentru prețul combustibilului se aplică în prezent șoferilor de vehicule private, vehiculelor agricole și taxiurilor și urmează să expire la sfârșitul lunii decembrie.
Guvernul a declarat că va decide dacă va extinde măsura pe baza informațiilor de la MOL cu privire la posibilitatea companiei de a asigura aprovizionarea.
MOL a mai spus că a început să intensifice procesarea țițeiului la rafinăria sa de la Dunăre și că se așteaptă să atingă capacitatea maximă în câteva săptămâni.
Din cauza lucrărilor de întreținere, rafinăria a funcționat la 50-55% din capacitate, afectând toate produsele MOL.