Profitul net al companiei de stat Oil Terminal, operatorul terminalului petrolier din portul Constanța, a crescut cu peste 42% în primul semestru al anului, față de perioada similară din 2022, de la 17,8 la 25,38 milioane lei, grație atât tarifelor reglementate mai mari, cât și majorării cantitative semnificative a transporturilor de motorină, pe fondul războiului din Ucraina, care au compensat scăderile consemnate la alte mărfuri, în principal la țiței.
Veniturile totale ale companiei s-au cifrat la 172,5 milioane lei, în creștere cu 28,1% comparativ cu S1 2022 și cu 21,8% mai mari decât nivelul bugetat.
″Menționăm că, față de veniturile planificate prin bugetul aprobat, datorită contextului generat de conflictul militar din Ucraina, din prestările de servicii s-au realizat venituri suplimentare neprevăzute prin Programul fizic aprobat, denumite venituri de conjuctură. Astfel, la 30.06.2023, veniturile de conjunctură realizate reprezintă 90,2% din depășirea veniturilor planificate cu 30,861 milioane lei″, precizează Oil Terminal.
Cantitatea de motorină derulată prin terminalul de la Constanța a crescut cu 34,5% în prima jumătate a anului, la 1,789 milioane tone, deși compania își bugetase o cantitate de numai 1,337 milioane tone. Asta în condițiile în care, per total, cantitatea de produse derulate a scăzut cu peste 8%, de la 4,364 la circa 4 milioane de tone, cea mai mare reducere fiind consemnată la țiței (peste 33%), de la 2,253 la 1,489 milioane tone.
Încasările Oil Terminal de pe urma motorinei derulate prin instalațiile sale au crescut cu peste 46%, de la 63,4 la 92,6 milioane lei, acestea ajungând să reprezinte aproape 54% din veniturile totale, față de circa 47% în perioada corespunzătoare din 2022.
Față de S1 2022, tarifele reglementate practicate de companie pentru serviciile prestate, aprobate de Agenția Națională pentru Resurse Minerale (ANRM), au fost cu peste 17% mai mari.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Prăbușire rapidă - Prețul acțiunilor gigantului WeWork s-a apropiat de zero, după avertismentul că poate intra în falimentCei mai mari clienți au fost OMV Petrom, Litasco (divizia de trading a grupului rus Lukoil) și Oscar Downstream, fiecare cu prestări facturate de peste 30 milioane lei în cursul primului semestru.
Oil Terminal este controlată de statul român prin Ministerul Energiei, cu 87,7% din acțiuni.