Vânzarea prin ofertă publică a participației minoritare a Fondului Proprietatea (FP) la compania de stat Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, în ceea ce se anunță a fi cel mai mare IPO din istoria Bursei de Valori București (BVB), este promovată în străinătate, inclusiv în mass media internațională, de către compania britanică de comunicare strategică corporativă Hudson Sandler, relevă datele Profit.ro.
Soluțiile pentru dezghețarea piețelor financiare, dezvoltarea bursei, a emitenților și a instrumentelor disponibile vor fi dezbătute astăzi la Profit Piața de Capital.forum. Evenimentul, programat de la ora 10.00, este organizat cu sprijinul Bursei de Valori București, al Băncii Transilvania și al ING Bank România, urmând a fi transmis live pe Profit.ro și Profit News TV
Hudson Sandler a fost înființată în 1988 și furnizează în prezent consultanță PR și servicii de relații cu investitorii pentru peste 50 de companii listate la London Stock Exchange (LSE), lucrând și pentru multe firme internaționale private nelistate. LSE a fost avută în vedere și de FP pentru o listare duală a Hidroelectrica, însă statul român, ca acționar majoritar, și-a impus punctul de vedere privind aducerea companiei exclusiv la cota bursei românești.
Printre cei mai importanți clienți ai Hudson Sandler se numără grupul telecom Airtel Africa, cu afaceri de peste 4,7 miliarde dolari în 2022 și care furnizează servicii de profil în 14 țări africane, fiind controlat de conglomeratul indian Bharti Airtel.
Britanicii lucrează și pentru Afreximbank, cea mai importantă bancă panafricană de dezvoltare, deținută de 50 de state africane și cu active de peste 31 miliarde dolari.
Alți clienți actuali ai Hudson Sandler sunt compania britanică de extracție minieră de metale prețioase Hochschild Mining, fabricantul australian de chimicale și alte materiale pentru baterii EV Metals Group, producătorul tailandez de alimente Thai Union Group, editura Bloomsbury Publishing din UK, firma de automate de vânzări ME Group International din Marea Britanie sau operatorul de cluburi de noapte REKOM UK.
În trecut, Hudson Sandler a gestionat și strategia de comunicare a Ministerului Petrolului și Resurselor Minerale din Somalia.
CITEȘTE ȘI Guvernul bulgar: Plajele Mării Negre, curate și sigure. Nu există date care să indice o creștere a poluării în Bulgaria și România în urma distrugerii barajului KahovkaHudson Sandler a publicat o prezentare a Hidroelectrica, în contextul mai larg al industriei energetice și al economiei românești, în care se arată, printre altele, că România va beneficia de finanțări de aproape 5 miliarde euro de la UE pentru investiții legate de energie, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Fondul de Modernizare și Fondul de Tranziție Justă.
Contul Hidroelectrica este gestionat la Hudson Sandler de către partenerii Andrew Leach și Emily Dillon, precum și de către partenerul-asociat Maria Shiryaevskaya.
CITEȘTE ȘI SUA interzic importurile de imprimante Ninestar din cauza încălcării drepturilor uigurilor în ChinaPână la agresiunea militară a Kremlinului împotriva Ucrainei din 24 februarie anul trecut, câțiva dintre cei mai importanți clienți ai Hudson Sandler erau din Federația Rusă. Pe 1 martie 2022, firma britanică a transmis pe Twitter că a decis să condamne întrutotul invazia și, ca urmare a acesteia, pune capăt business-ului său din Rusia. Decizii similare au luat atunci și alte agenții britanice de PR, comunicare și lobby.
Firma a avut mulți ani un birou la Moscova, iar afacerile din Rusia și alte țări ex-sovietice ajunseseră la un moment dat să aducă un sfert din totalul veniturilor Hudson Sandler, potrivit fostei șefe de operațiuni din regiune. În raportul său anual pe 2020, firma menționa că ″franciza noastră din Rusia și-a consolidat poziția de lider″.
CITEȘTE ȘI UE a aprobat condiționat achiziția Lagardere de către grupul VivendiCu o zi înainte de invazie, pe 23 februarie 2022, Hudson Sandler urma să găzduiască un eveniment de networking al Camerei de Comerț Ruso-Britanice, anulat în cele din urmă, iar pe 21 februarie a transmis un comunicat de presă privind vaccinul anti-COVID rusesc Sputnik, a cărui dezvoltare a fost finanțată de către Fondul de Investiții Directe al Federației Ruse (RDIF).
Fondul suveran de 10 miliarde de dolari a fost înființat de Kremlin în 2011 cu scopul de a găsi parteneri externi alături de care să investească în companii din Rusia, atât business-uri consolidate, cât și startup-uri. Fondul a fost folosit însă și pentru a achiziționa participații semnificative la companii locale care fuseseră privatizate anterior cu investitori vestici, pentru a spori controlul statului rus asupra acestora – o componentă importantă a politicii economice și geostrategice a președintelui Vladimir Putin.
CITEȘTE ȘI Casa Albă: Fabrica de drone construită de Rusia cu ajutorul Iranului ar putea fi complet operațională până la începutul anului viitorÎn momentul opririi activității în Rusia, Hudson Sandler lucra de aproape 10 ani pentru RDIF, britanicii câștigând pitch-ul organizat de ruși în 2012 pentru contul lor de comunicare internațională.
Cu 2 ani înainte, în 2010, Hudson Sandler își adjudecase comunicarea corporativă și financiară internațională a diviziei petroliere Gazpromneft a gigantului rus de stat al gazelor naturale Gazprom.
CITEȘTE ȘI VIDEO Preț record pentru „Estrela de Fura”, cel mai mare rubin scos vreodată la licitațieAlți clienți ruși ai britanicilor au fost VTB Bank, a doua cea mai mare bancă a Rusiei, Polyus, cel mai mare producător de aur din Rusia, SIBUR, cel mai mare jucător din industria petrochimică rusă, compania metalurgică și minieră Severstal a celui mai bogat rus, Alexei Mordașov, producătorul de aluminiu și energie regenerabilă En+ Group, fondat de magnatul Oleg Deripaska, grupul producător de țevi TMK, prezent și în România, retailerul alimentar Magnit, precum și operatorul logistic și de transport Far East Shipping Company (FESCO).
Hudson Sandler a fost înființată în 1988 la Londra de către Michael Sandler, fost evaluator de proprietăți imobiliare. Agenția a fost preluată în 2008 de către grupul Huntsworth, din care face parte și Grayling, care asigură comunicarea în România pentru IPO-ul Hidroelectrica.
În 2016, Huntsworth a rămas cu o participație minoritară, iar controlul asupra Hudson Sandler a fost preluat de principalii manageri-parteneri ai firmei.