Compania de stat Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, totodată cel mai mare furnizor concurențial individual de curent de pe piața locală de profil, caută procesator de plăți pentru a asigura achitarea online de către populație a facturilor de consum, prin aplicația iHidro și pe site-ul hidroelectrica.ro.
″Implementarea unui sistem de procesare a plăților prin carduri bancare pentru aplicația iHidro și pe site-ul hidroelectrica.ro este esențială nu doar pentru menținerea satisfacției clienților, ci și pentru a rămâne competitivi într-un mediu de piață dinamic. Un aspect important al acestei soluții este eliminarea aproape totală a riscului alocării întârziate. Prin automatizarea și eficientizarea procesului de plată, sistemul propus va optimiza fluxul de lucru și va diminua riscul erorilor″, se arată într-un document al companiei.
Valoarea totală maximă posibilă a contractului pe un an scos la licitație de către Hidroelectrica este estimată la circa 3,73 milioane lei plus TVA, echivalentă unui comision de cel mult 0,42% din fiecare tranzacție procesată plus TVA.
Termenul limită de depunere a ofertelor este 8 mai.
Pentru comisionul menționat, prestatorul care va câștiga licitația va trebui să furnizeze un număr de aproape 30 de tipuri de servicii pentru Hidroelectrica, informatice, financiare și de relații cu clienții. Lista integrală a acestora poate fi citită aici.
După cum a relatat Profit.ro, Hidroelectrica are ca obiective pe segmentul de furnizare, printre altele, până la jumătatea anului, finalizarea aplicației de mobil pentru consumatorii casnici, precum și identificarea de spații pentru centre de relații cu clienții.
CITEȘTE ȘI Despăgubirile achitate anul trecut în baza asigurărilor pentru locuințe au crescut cu 63%Hidroelectrica avea de încasat la finalul anului trecut facturi restante de peste 3 miliarde de lei, reprezentând aproape jumătate din profitul net realizat în acel an și un nivel mai mult decât dublu față de suma raportată la finalul lui 2022, de 1,35 miliarde lei. Responsabilitatea nu aparține însă în primul rând clienților, ci companiei, care a emis facturi cu întârziere, iar în unele cazuri nu a mai emis facturi de la finalul anului 2022.
La sfârșitului lui 2023, Hidroelectrica pregătea prelungirea pe încă un an a abonamentelor la roboții software Uipath utilizați la automatizarea procedurilor de încheiere de contracte cu clienții cărora le furnizează curent, precum și upgradarea acestora cu noi funcționalități, intenționând să dezvolte un portal de contractare online și pentru clienții noncasnici, cu care în prezent face schimb de documente doar prin e-mail. Upgradarea era prezentată ca necesară și pentru ca persoanele fizice să poată încărca în portalul de contractare existent și noul model de carte de identitate.