Subsidiara din România a companiei italiene Società Italiana Gas Liquidi SpA, care alimentează cu gaze naturale lichefiate (GNL), sub brandul Vulcangas, circa 90% din totalul parcului de autocamioane al Italiei ce funcționează cu acest tip de combustibil, a depus solicitare de emitere a acordului de mediu pentru prima stație de GNL din țară, care va fi situată la câțiva kilometri de granița cu Ungaria, potrivit datelor analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Vulcan Gas România SRL, care a primit licență de furnizor de gaz natural lichefiat (GNL) pe piața locală din partea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) în martie, va construi stația de alimentare în intravilanul orașului Pecica din județul Arad. Aceasta va vinde atât GNL, cât și gaz natural comprimat (GNC).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În linie dreaptă, distanța de la amplasament la granița maghiară este de numai 8 kilometri. De la Pecica la Vama Turnu sunt 14 kilometri, iar până la Vama Nădlac – 30 de kilometri.
Stația de alimentare cu GNL și GNC va fi construită pe un teren închiriat de 3.000 de metri pătrați, suprafața propriu-zis construită urmând să fie de circa 40 de metri pătrați.
"GNL se aduce la fața locului cu cisterne specializate și se pompează în rezervorul vertical de 100 mc. Rezervorul este menținut la temperatura de stocare de -130 grade Celsius prin evaporarea unei porțiuni foarte mici din GNL. Pentru alimentarea cu GNL a mașinilor clienților, gazul lichefiat este vehiculat cu o pompă de joasă presiune. Vaporii de gaz natural din rezervorul mașinilor sunt recuperați și trimiși la linia de producere a gazului natural comprimat, GNC", se arată în documentele depuse de către Vulcangas România.
România nu dispune deocamdată de stații de alimentare a vehiculelor ce funcționează cu GNL.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Sorin Oprescu a fost eliberat din închisoare, în schimbul unei cauțiuni de 5.000 de euro"În România vrem să replicăm ce am făcut în Italia. Vrem să facem un coridor care să plece de la granița cu Ungaria, de la Arad, până la Marea Neagră, la Constanța. În primă fază vrem să facem trei stații de alimentare cu GNL, la Arad, București și Constanța. Așteptăm autorizațiile de construire pentru stațiile de la Arad și Constanța, pentru care avem deja certificate de urbanism. Pentru București, mai trebuie să finalizăm contractul de închiriere a terenului. Sperăm să iasă cât mai repede autorizațiile, pentru a construi stațiile și a începe livrările de LNG până la sfârșitul anului sau cel târziu la începutul anului viitor. În total, vrem să construim cam 12 stații în România. Surse de aprovizionare vor fi terminale GNL din Turcia și Marea Adriatică (cu cisterne auto), precum și din Marea Nordului (cu containere intermodale criogenice). Mai departe, intenționăm să ne extindem în regiune, pe piețe cum ar fi Serbia și Bulgaria", declara în martie, pentru Profit.ro, administratorul Vulcangas România SRL, Costantino Amadei, totodată membru în Consiliul de Administrație al companiei-mamă din Italia, unde este responsabil cu operațiunile LNG ale acesteia.
Amadei, vorbitor de limbă română, a venit prima oară în România în 1994, unde s-a ocupat de înființarea diviziei locale a ButanGas, compania de distribuție de gaz petrolier lichefiat (GPL) fondată în 1948 în Italia de omul de afaceri român Iosif Constantin Drăgan.
Conform CV-ului său, Amadei s-a ocupat în perioada 1994-1996 de punerea pe picioare a joint-venture-ului dintre ButanGas și Petrom (în care italienii dețineau inițial 56%), din care compania națională românească a ieșit în 2007, după privatizare. Amadei a fost timp de mulți ani membru în CA-ul ButanGas România, părăsind compania în 2013. De altfel, directorul de dezvoltare al Vulcangas România este Cătălin Babu, manager regional al ButanGas din 1996 încoace.