Creșterea cererii globale de petrol trebuie să se accelereze în lunile următoare, altfel piața va avea dificultăți să absoarbă o creștere a ofertei de petrol pe care OPEC+ intenționează să o facă din octombrie, potrivit datelor, analiștilor și surselor din industrie, citate de Reuters.
Creșterea cererii de petrol în primele șapte luni ale anului din partea consumatorilor de top, SUA și China, nu a reușit să îndeplinească anumite așteptări, chiar înainte ca temerile reînnoite cu privire la o recesiune din SUA să declanșeze o vânzare globală de acțiuni și obligațiuni săptămâna trecută, scrie News.ro
Dacă economia încetinește în continuare, creșterea cererii de petrol va încetini probabil odată cu aceasta. Asta va însemna că OPEC+ va trebui fie să întârzie planurile de a pompa mai mult petrol, fie să accepte prețuri mai mici pentru o aprovizionare mai mare, au spus analiștii.
”În circumstanțele actuale de risc semnificativ de recesiune, este puțin probabil ca OPEC+ să avanseze cu creșterile planificate pentru octombrie”, a declarat Gary Ross, CEO al Black Gold Investors și un observator veteran al OPEC.
Prețul petrolului a scăzut sub 80 de dolari pe baril în august – mai puțin decât au nevoie majoritatea membrilor OPEC+, sau Organizația Țărilor Exportatoare de Petrol și aliați precum Rusiapentru a-și echilibra bugetele.
”Cererea de petrol are cu siguranță un risc de scădere”, a spus Neil Atkinson, un analist independent care a lucrat anterior la Agenția Internațională pentru Energie, invocând îngrijorarea cu privire la economiile chineze și americane.
CITEȘTE ȘI R.Power își extinde portofoliul de proiecte fotovoltaice în România”Este foarte dificil să vedem cum prețurile pot crește semnificativ dacă cererea este mai lentă decât am crezut”, a spus el, adăugând că se aștepta ca OPEC+ să intre în pauză pentru creșterea producției. Pentru primele șapte luni ale anului 2024, importurile de țiței ale Chinei au totalizat 10,89 milioane de barili pe zi, în scădere cu 2,4% față de anul anterior, au arătat miercuri datele oficiale. Consumul de motorină în scădere al Chinei, pe măsură ce utilizarea camioanelor alimentate cu GNL este în creștere, afectează cererea internă de combustibil, la fel ca o economie lentă, împiedicată de o criză prelungită din sectorul imobiliar.
În Statele Unite, consumul de petrol a crescut până în iulie cu 220.000 bpd pe an, până la o medie de 20,25 milioane bpd, conform calculelor Reuters bazate pe estimări guvernamentale. Cererea va trebui să se accelereze pentru a atinge prognoza guvernamentală pentru 2024 de 20,5 milioane bpd.