ANUNȚ Două posturi vacante în Consiliul de Administrație Termocentrale Constanța SRL

ANUNȚ Două posturi vacante în Consiliul de Administrație Termocentrale Constanța SRL
scris 31 oct 2024

MUNICIPIUL CONSTANȚA, în calitate de autoritate publică tutelară, asistată de expert independent FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L,  anunță începerea procesului de recrutare și selecție pentru 2 (două) poziții de membru în Consiliul de Administrație al Societății TERMOCENTRALE CONSTANȚA SRL.

Acest proces de recrutare și selecție se derulează în conformitate cu prevederile OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu completările și modificările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 187/2023 și Hotărârea nr. 639/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanța de urgență nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.

Urmărește-ne și pe Google News

         Etapele de desfășurare a procesului de recrutare și selecție sunt:

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
  1. Evaluarea prealabilă dosarelor de candidatură care alcătuiesc lista lungă.
  2. Evaluarea finală a candidaților selectați în lista scurtă. Interviul.

            Condițiile generale ale procesului de selecție prealabilă sunt:

  1. Membrii consiliului de administrație trebuie să aibă studii superioare și experiență în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderii publice de cel puțin 7 ani.
  2. Membrii Consiliului de Administratie sunt persoane fizice sau juridice, cu experiență în conducerea societăților sau regiilor autonome.
  3. Stabilirea numărului de membri ai consiliului de administrație se face cu respectarea principiilor prevăzute de Legea nr. 202/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare, astfel încât cel puțin o treime din totalul administratorilor să fie femei și cel puțin o treime din totalul administratorilor să fie bărbați.Consiliul de administrație nu poate fi format în exclusivitate din persoane de același gen.
  4. Cel puțin un membru trebuie să dețină calificarea de auditor financiar sau să aibă exepriență de cel puțin 3 ani dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România, în alt stat membru, într-un stat AELS, în Elveția sau în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord sau în cadrul Comitetelor de audit formate la nivelul Consiliilor de administrație/ supraveghere ale unor societăți/ entități de interes public în conformitate cu Ordinul 392/2022 pentru modificarea Ordinului președintelui Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar nr. 123/2022 privind componența Comitetului de audit;
  5. În cazul consiliilor de administrație al căror număr de membri se încadrează în prevederile art. 28 alin.(1) al OUG 109/2011, nu poate fi mai mult de 1 membru din rândul funcționarilor publici sau altor categorii de personal din cadrul autorității publice tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice;
  6. În mod obligatoriu, în selecția candidaților se va avea în vedere evitarea situațiilor de conflict de interese sau incompatibilități.
  7. Majoritatea membrilor consiliului de administrație este formată din administratori neexecutivi și independenți, în sensul art. 138 alin. 2 din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  8. Mandatul administratorilor este stabilit prin actul constitutiv, neputând depăși 4 ani;
  9. O persoană fizică poate exercita concomitent cel mult 2 mandate de administrator în societăți sau întreprinderi publice al căror sediu se află pe teritoriul României;
  10. Selecția se realizează cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal și transparenței;
  11. Candidații care vor fi selectați pentru a fi înscriși pe lista scurtă vor fi ulterior înștiințați să depună o declarație de intenție realizată conform scrisorii de așteptări.

            Condițiile generale de participare sunt:

  • studii superioare și experiență în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puțin 7 ani;
  • experiență de conducere/ administrare  a unor societăți sau regii autonome;
  • cunoașterea limbii române (scris și vorbit) și cetățenia română sau cetățenia altor state membre ale Uniunii Europene cu condiția să aibă domiciliul în România;
  • capacitate deplină de exercițiu;
  • stare de sănătate corespunzătoare funcției pentru care candidează, atestată pe bază de documente medicale;
  • să nu fie destituit/ ă dintr-o funcție publică, să nu îi fi fost revocat contractul de mandat sau să nu-i fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 5 ani;
  • nu au înscrieri în cazierul judiciar;
  • nu au înscrieri în cazierul fiscal;
  • nu se află în conflict de interese care să îl/o facă incompatibil/ă cu exercitarea funcției de membru în Consiliul de Administrație al Societății.
  • îndeplineste criteriile conform prevederilor art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, actualizată;

Criteriile minime de selectie sunt:

  • cunostințe despre obiectul de activitate al Societății, cunoașterea proceselor tehnologice și operaționale, cunoașterea pieței în care acționează Societatea
  • gandire strategică și previziuni
  • finanțe și contabilitate
  • managementul proiectelor
  • tehnologia informației
  • legislație
  • cunoștințe de guvernanță corporativă a întreprinderii publice
  • competențe sociale și personale: luarea deciziilor, relații interpersonale, negociere, capacitate de analiză și sinteză
  • participarea în organizații profesionale naționale și internaționale relevante pentru obiectul de activitate
  • trăsături: reputație, integritate, independență, abilități de comunicare interpersonală

            Criteriile de evaluare/ selecție finală a candidaților – INTERVIU:

            1. Dosarul de candidatură.

            2. Matricea profilului de candidat.

            3. Declarația de intenție a candidatului

            Dosarul de înscriere trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele documente:

  • copia actului de identitate;
  • copia diplomelor de studii;
  • curriculum vitae;
  • copie documente care atestă experiența profesională (copie carnet de muncă, extras Revisal, copie contract mandat, adeverințe angajator);
  • cazierul judiciar/ declarație pe proprie răspundere conform formular nr. 1;
  • cazier fiscal/ declarație pe proprie răspundere conform formular nr. 2;
  • adeverința medicală care atestă starea de sănătate corespunzătoare/ declarație pe proprie răspundere conform formular nr. 3;
  • declarație pe proprie răspundere privind statutul de “independent” conform formular nr. 4;
  • declarație pe proprie răspundere că datele cuprinse în dosarul de candidatură corespund experienței profesionale conform formular nr. 5
  • declarație pe proprie răspundere privind calitatea de membru în consilii de administrație ale întreprinderilor publice, altele decât cel în care urmează a fi numit conform formular nr. 6;
  • declarație de consimțământ prin care candidatul își exprimă acordul de a se procesa datele sale personale în scopul procedurii de recrutare și selecție conform formular nr. 7;
  • declarație pe proprie răspundere privind neîncadrarea în situația unui conflict de interese conform formular nr. 8;
  • declarație pe proprie răspundere prin care candidatul va confirma că nu se află într-una din situațiile prevăzute la art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, actualizată, sau că nu a suferit o condamnare pentru o infracțiune legată de conduita profesională conform formular nr. 9.
  • declarație privind atragerea răspunderii în cazul falimentului/ insolvenței societăților administrate sau conduse conform formular nr. 10.

* Candidații incluși pe lista scurtă urmează să-și completeze dosarul de candidatură cu cazierul judiciar, cazierul fiscal și adeverință medicală, în cazul în care acestea nu au fost depuse la data depunerii dosarului.

Originalele actelor depuse la dosar vor fi văzute de comisie la proba de interviu.

Documentele necesare în procesul de recrutare/ selecție și formularele de declarații se regăsesc pe pagina de internet a Primariei Municipiului Constanța ( www.primaria-constanta.ro ) și pe pagina de internet a Societății TERMOCENTRALE CONSTANȚA SRL.  

Dosarul de candidatură se va depune până la data de 02.12.2024 ora 16.30  la registratura Primăriei Municipiului Constanța, Bdul. Tomis Nr. 51, Constanta, Judetul Constanța  în dosar plic închis și sigilat, unde va primi un număr de înregistrare și data certă a depunerii.

Dosarul va avea menționat “Candidatura pentru funcția de membru în Consiliul de Administrație al Societății TERMOCENTRALE CONSTANTA SRL, precum numele și prenumele candidatului.

Obligatoriu o copie a dosarului va fi transmisă pe adresa expertului independent, respectiv foxconsiliu109@gmail.com

Plicurile ajunse după data și ora menționată nu vor fi luate în considerare.

Candidații declarați admiși la etapa de selecție a dosarelor și care se regăsesc pe lista scurtă, vor fi evaluați în cadrul interviului, ora și locul desfășurării acestuia urmând a le fi anunțate personal prin intermediul postei electronice.

Relații suplimentare se pot obține la expertul independent FOX MANAGEMENT CONSULTANTS  la telefon 0799.35.85.82.

 COMISIA DE SELECȚIE ȘI NOMINALIZARE

viewscnt
Afla mai multe despre
termocentrale constanța
posturi
angajari