Volkswagen Group vrea să ajungă la un nivel de 1 milion de automobile electrice produse în cel mult 2 ani, până în 2022, potrivit unor planuri de producție ale companiei, care se bazează pe inaugurarea a două uzine în China.
Volkswagen vrea să devină cel mai mare constructor de automobile electrice din lume în foarte scurt timp, după cum arată planurile de dezvoltare ale companiei. Grupul german mizează pe China, unde a demarat transformarea a două uzine de vehicule electrice, care vor avea o capacitate de circa 600.000 de unități anual, potrivit Automotive News.
Surpriza vine din faptul că VW nu a transmis până acum informații despre aceste facilități, dovedind totodată o viteză foarte mare de dezvoltare, în comparație cu competitorii. Un exemplu este Tesla, care se străduiește de mai mult timp să construiască o uzină în Shanghai, în care și-a propus să producă peste 500.000 de automobile. În acest timp, VW a început deja să transforme două uzine existente, în Anting (în parteneriat cu FAW) și Foshun (în parteneriat cu SAIC), unde are și angajați cu experiență în industria auto.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit analiștilor, este mult mai profitabil pe termen lung să tranformi complet o uzină pentru a produce exclusiv automobile electrice, așa cum o face VW, având și o platformă dedicată (MEB), decât să folosești uzine mixte și să treci gradual la propuslia electrică. Ținta este, în cele din urmă, obținerea unor reduceri de costuri suficient de mari, astfel încât prețul unui automobil electric să coboare la pragul de 20.000 de euro. Până în acest moment, Volkswagen a demarat transformarea a nu mai puțin de opt uzine în întreaga lume, care să fie gata, în 2022, să producă mașini electrice.
Prima uzină va fi cea din Zwickau, unde a început deja producția lui ID.3 și unde vor fi fabricate 330.000 de unități anual, începând din 2021. Apoi vor urma și celelalte mărci, Audi, Skoda, SEAT și Porsche, compania estimând că vor fi construite 22 de milioane de automobile electrice până în 2028, din care mai bine de jumătate vor fi produse în China. Uzina din Hanovra este în plină transformare, urmează Emden și Dresda, din Germania, Mlada Boleslav, din Cehia, și Chatanooga, SUA, alături de cele două din China, cu investiții de 30 de miliarde euro.
În plus, VW va mai livra platforma MEB și partenerilor de la Ford, pentru venituri de circa 10 miliarde de euro în următorii șase ani, însă reprezentanții VW speră ca acest parteneriat să inspire și alți constructori de automobile să cumpere kit-urile de vehicule electrice de la ei.
Pe piața din China, VW pregătește împreună cu partenerii chinezi nu mai puțin de 15 modele electrice, care vor invada pur și simplu cea mai mare piață de mașini propulsate de baterii. Primul model va fi un SUV, astfel că succesul este garantat.