PSA Group a reușit să-și mărească veniturile după nouă luni, deși vânzările sale au scăzut cu peste 10 procente la nivel global. Declinul pieței din China a adus cea mai mare pierdere pentru mărcile grupului, însă mărcile Citroen și DS au reușit să crească pe mai multe piețe.
Marca Peugeot a pierdut aproape 300.000 de clienți, în comparație cu 2018, pe intervalul ianuarie - septembrie, echivalentul unei scăderi de peste 20%, aceasta fiind și cea mai mare dintre mărcile grupului PSA. Citroen a înregistrat o scădere de numai 3,9%, dar are mai multe piețe pe care a crescut, inclusiv Europa (+3,9%) și Orientul Mijlociu.
Singura marcă din portofoliu care a crescut vânzările față de anul trecut este marca premium DS, care are însă un volum foarte mic, 43.704 unități, adică 1,7% din totalul vânzărilor grupului. Opel, marca germană din grup, a vândut în primele nouă luni 778.895 de autovehicule, cu 2,2% mai puține, un rezultat bun în contextul unei piețe în declin și în comparație cu celelalte mărci importante din grup. Vânzările Peugeot au fost afectate serios și de închiderea operațiunilor din Iran, care au reprezentat aproximativ jumătate din diferența de vânzări.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În total, PSA Group a vândut 2,57 milioane de vehicule, cu 10,6% mai puține decât anul trecut, pe primele nouă luni din an.
Din punct de vedere financiar, situația PSA Group după nou luni este însă una bună, în acest context, cu o creștere ușoară a veniturilor, de la 15,43 miliarde euro, la 15,58 miliarde euro, un plus de un procent. Avansul a fost susținut în special de afacerea cu piese auto, Faurecia, care a crescut cu 4,3%, la 4,18 miliarde, în timp ce afacerea cu autovehicule a crescut cu un discret 0,1%.
Pe trimestrul al treilea, veniturile au fost mai mici decât în intervalul similar din 2018, cu 0,2%, respectiv, -0,7% pe sectorul auto și +1,2% pentru Faurecia.
PSA anticipează o scădere de 1 procent în Europa și 7 procente în China, la sfârșitul acestui an, cu o marjă operațională de 4,5%.