Grupul Volkswagen a decis ca producția viitoarelor modele de automobile din proiectul Trinity să fie alocată unei noi uzine, care ar urma să extindă actualele uzine aflate în micul orășel care reprezintă cartierul general al VW. Numai că exact înainte de pornirea lucrărilor compania se confruntă cu o opoziție din partea unora dintre proprietarii de terenuri care ar fi trebuit să fie cumpărate.
Noua fabrică de automobile Volkswagen, planificată în Wolfsburg, ar trebui să scoată primele automobile pe liniile de producție în 2025. Este vorba despre sofisticatul proiect Trinity, care va aduce la viață o nouă platformă SSP dedicată automobilelor electrice și care, potrivit planului inițial, ar fi trebuit să fie utilizată atât de Audi, cât și de Porsche.
Chiar dacă proiectul prevedea la început producția în altă locație, la începutul acestui an conducerea companiei a decis să investească circa 2 miliarde de euro într-o nouă uzină care să fie ridicată în apropiere de actuala fabrică din Wolfsburg, acolo unde se află sediul central al grupului.
Motivele acestei decizii au ținut și de presiunile sindicatelor din Wolfsburg, care au cerut să fie acordată o mai mare atenție acestei facilități, după ce a înregistrat numeroase blocaje de producție în perioada crizei de semiconductori.
CITEȘTE ȘI Rusia - Vânzările de mașini se prăbușesc la un nivel record, Putin intervine în prețuriLa fel de importantă a fost și susținerea landului Saxonia Inferioară ca investiția să rămână „acasă”.
Conform proiectului anunțat deja în lunile anterioare, în luna martie 2023 ar trebui să înceapă primele lucrări la clădirile viitoarei fabrici, însă acum au apărut problemele, după cum scrie Automobilwoche.
Două dintre terenurile vizate de VW pentru extindere, pentru care s-au purtat negocieri cu proprietarii, ies din discuție în acest moment, deoarece finalul a fost unul nefavorabil, din cauza solicitărilor financiare ale acestor proprietari. Pe cele două terenuri ar fi trebuit să fie construită secția de vopsitorie, astfel că proiectanții au fost nevoiți să regândească poziționarea acestora pe terenurile existente.
Reprezentanții VW care se ocupă de acest proiect au spus că nu se va construi nimic fără autorizații, făcând aluzie la lucrările începute de Tesla înainte de eliberarea autorizațiilor de construire, în Grunheide, lângă Berlin, la actuala fabrică. Ei au precizat că datele finale din proiect nu se schimbă, chiar dacă vor fi făcute modificări ale clădirilor. Mai multe dosare de mediu vor trebui refăcute înainte de solicitarea unei autorizații de construire, situație care va conduce la un start al lucrărilor abia în octombrie.
În același timp, au apărut unzele informații neoficiale despre faptul că noul CEO al VW Group, Oliver Blume, ar putea să ia în calcul și posibilitatea ca uzina să nu se mai construiască, din cauza amânării proiectului Trinity. Informația nu a fost însă confirmată oficial.
CITEȘTE ȘI Dacia a depășit mărcile premium pe piața din Germania, la mașini electriceProiectul Trinity urmeză să redefinească modelul de industrializare al automobilelor, printr-un proces de producție îmbunătățit radical, pentru scurtarea timpului de dezvoltare și fabricare al mașinilor. În plus, noua platformă va înlocui actualele platforme MEB și PPE pe care grupul le utilizează la vehiculele electrice, implementând și tehnologia de conducere autonomă de nivel 4. De asemenea, noua generație de baterii ce va fi introdusă va oferi o autonomie de 700 km, cu un timp de încărcare mult mai scurt. Prima mașină dezvoltată pe această nou platformă va fi prezentată în 2025 și lansată în 2026. În total, compania vrea să producă circa 40 de milioane de autovehicule pe această platformă.
Până la lansarea producției în noua fabrică, la Wolfsburg va fi finalizată investiția care va permite producția modelului ID.3 în principala uzină a companiei, suplimentând astfel producția existentă în celelalte două fabrici și completând producția modelului Golf, care înregistrează o scădere a cererii.