Vehiculele electrice construite în China sunt afectate de tarifele UE. Nio spune că ar putea fi nevoită să crească prețurile în Europa

Vehiculele electrice construite în China sunt afectate de tarifele UE. Nio spune că ar putea fi nevoită să crească prețurile în Europa
scris 5 iul 2024

Uniunea Europeană și-a confirmat decizia de a majora tarifele aplicate vehiculelor electrice importate din China, un producător de automobile emițând noi avertismente că ar putea fi nevoit să majoreze prețurile ca urmare a măsurii, transmite CNBC.

Comisia Europeană, brațul executiv al Uniunii Europene, a anunțat planuri pentru astfel de taxe în iunie, după ce a concluzionat într-o investigație că producătorii de vehicule electrice din China beneficiază de subvenții ”nedrepte”, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO - BMW lansează, în România, cu un gigant japonez IT, centrul tehnologic în care vor fi angajați mii de oameni. La ce proiecte se lucrează CITEȘTE ȘI FOTO - BMW lansează, în România, cu un gigant japonez IT, centrul tehnologic în care vor fi angajați mii de oameni. La ce proiecte se lucrează
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Autoritățile europene de reglementare au confirmat că aceste taxe, care au fost ușor modificate pentru a varia de la 17,4% la 37,6%, vor intra în vigoare din 5 iulie.

Tarifele vor afecta producători de automobile de la gigantul chinez BYD la, posibil, mărcile europene care produc mașini în China și chiar și gigantul american Tesla, care are o fabrică în Shanghai.

Decizia UE vine într-un moment în care producătorii de automobile chinezi s-au extins agresiv în Europa cu oferte la prețuri competitive, reprezentând o amenințare pentru cei mai mari producători de automobile din regiune, mulți dintre care au rămas în urmă în ceea ce privește vehiculele electrice.

Comisia Europeană spune că acești producători de automobile au beneficiat de ”subvenții neloiale”.

Producătorii de automobile au reacționat la tarifele mai mari.

Producătorul chinez de vehicule electrice Nio a declarat că în prezent menține prețurile pentru mașinile sale vândute în Europa, dar a adăugat că ”nu poate fi exclus ca prețurile să poată fi ajustate într-o etapă ulterioară, ca urmare a impunerii acestor tarife”.

Undă verde pentru unul dintre cele mai mari drumuri de mare viteză în România CITEȘTE ȘI Undă verde pentru unul dintre cele mai mari drumuri de mare viteză în România

Un purtător de cuvânt al unui alt producător chinez al vehiculelor electrice, Xpeng, a declarat joi că clienții care așteaptă livrările de mașini sau cei care plasează noi comenzi înainte ca tarifele să intre în vigoare, vor fi ”protejați de orice creștere a prețurilor”. Nu a comentat dacă Xpeng va ajunge să crească prețurile ca urmare a taxelor majorate.

Geely a refuzat să comenteze atunci când a fost contactată de CNBC.

Când UE a anunțat pentru prima dată tarifele luna trecută, Tesla a spus că probabil va crește prețurile în Europa ale vehiculului său Model 3.

UE nu a precizat cu ce nivel specific de tarife se va confrunta Tesla, dar a remarcat luna trecută că producătorul de automobile din SUA ”poate primi o rată a taxei calculată individual”.

Negocierile China-UE

Tarifele care intră în vigoare vineri sunt provizorii și vor dura patru luni. În acest timp, statele membre UE trebuie să voteze așa-numitele ”tarife definitive”, care ar dura cinci ani.

Oficialii chinezi și UE au organizat mai multe runde de întâlniri pentru a discuta tarifele, Beijingul criticând în iunie impunerea de tarife de către UE ca un ”act protecționist”.

Purtătorul de cuvânt al Ministerului Comerțului chinez, He Yadong, a declarat joi că speră că cele două părți ”se vor întâlni la jumătate, vor da dovadă de sinceritate, vor accelera procesul de consultare și, pe baza regulilor și realității, vor ajunge la o soluție reciproc acceptabilă cât mai curând posibil.”

Producătorii chinezi de vehicule electrice și-au reiterat dedicarea față de piața europeană, unde s-au extins în ultimii ani.

Xpeng a spus că ”s-a angajat să ofere produse inovatoare de înaltă calitate bazei de clienți europeni în continuă creștere și să își asume angajamente pe termen lung față de aceste piețe”. Compania a adăugat că ”evaluează în mod activ fezabilitatea stabilirii unor capacități locale de producție în Europa”.

Xpeng produce în prezent toate mașinile sale în China. O fabrică europeană ar putea ajuta la compensarea unor tarife.

BYD – unul dintre cei mai mari producători de vehicule electrice din China și la nivel global – a declarat anul trecut că intenționează să deschidă prima sa fabrică europeană în Ungaria, fără a specifica un calendar.

Între timp, Nio a declarat joi că ”este pe deplin angajată pe piața europeană: credem în stimularea concurenței și a interesului consumatorilor și sperăm să ajungem la o rezoluție cu UE înainte ca măsurile definitive să fie puse în aplicare în noiembrie 2024”.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini
china
taxe
nio