Stellantis, compania mamă a Peugeot, Fiat și Chrysler, a înregistrat în trimestrul al treilea o prăbușire a vânzărilor cu 27%, la 33 de miliarde de euro, îngreunată în special de dificultățile sale în America de Nord și de lansările întârziate în Europa, transmite agenția AFP, citată de boursorama.com.
Grupul a livrat 1.148.000 de vehicule în trimestrul al treilea, în scădere cu 279.000 de unități față de anul precedent (-20%), a precizat conducerea Stellantis.
Trimestrul al treilea a fost marcat în special de „tranziția” între două generații de vehicule, cu mai multe întârzieri de lansare, cum ar fi cele pentru Citroën C3 și C3 Aircross. Aceste dificultăți au afectat în special vânzările în Europa (în scădere cu 12%, la 12,5 miliarde de euro), într-o piață auto deja deprimată, scrie G4Media.ro.
În America de Nord, vânzările s-au prăbușit (-42%, la 12,4 miliarde de euro) din cauza scăderii vânzărilor și a promoțiilor lansate pentru reducerea stocurilor de vehicule.
Grupul a subliniat că în Statele Unite este „pe cale” să își atingă obiectivele de reducere a stocurilor, cu 80.000 de vehicule mai puțin din cele 100.000 prevăzute pentru sfârșitul lunii noiembrie.
În America Latină, vânzările au crescut cu 14% datorită cererii puternice din Brazilia și Argentina, dar vânzările au scăzut cu 2% din cauza ratelor de schimb nefavorabile.
La sfârșitul lunii septembrie, grupul a anunțat o revizuire semnificativă în scădere a obiectivului său privind marja operațională, estimată în prezent între 5,5% și 7%, față de „două cifre” anterior, pentru 2024, și a confirmat aceste obiective.
CITEȘTE ȘI Dropbox declanșează concedieriStellantis precizase atunci că a luat act de o „deteriorare” generală a pieței auto, cu o „creștere a ofertei” și o „concurență chineză sporită”.
Grupul, care produce Chrysler, precum și Citroën, Fiat, Jeep, Dodge, Lancia, Opel, Peugeot, Ram și Vauxhall, publicase deja în iulie o scădere puternică a rezultatelor sale din primul semestru.
De atunci, a anunțat sosirea mai multor manageri mai axați pe marketing, precum și retragerea în 2026 a directorului său general Carlos Tavares.