Ungaria va vota împotriva impunerii de către UE a unor taxe vamale asupra automobilelor electrice chinezești, a anunțat Ministerul de Externe ungar, relatează agenția EFE.
"Ungaria se opune taxelor vamale, va vota împotriva introducerii taxelor vamale și sperăm că în următorii ani vom putea realiza o cooperare economică civilizată, liniștită și respectuoasă reciproc cu China", a afirmat într-un comunicat ministrul de externe ungar Peter Szijjarto.
În demersul de instituire a acestor taxe, Comisia Europeană invocă interesele producătorilor europeni, dar și aceștia "protestează împotriva creșterii taxelor vamale" întrucât sunt prezenți pe piața chineză și ar putea fi afectați de eventualele măsuri comerciale de retorsiune din partea Chinei, a explicat ministrul ungar.
În opinia acestuia, dacă UE dorește să-și crească competitivitatea, nu o poate face "privind China ca pe un rival", scrie Agerpres.
Comisia Europeană a justificat taxele vamale prin ajutoarele de stat pe care Beijingul le acordă companiilor chineze, de unde rezultă o situație de concurență neloială în care producătorii chinezi își pot comercializa produsele la prețuri scăzute artificial.
Comisia Europeană consideră că acțiunile sale sunt conforme regulilor Organizației Mondiale a Comerțului (OMC). Bruxelles-ul și-a reafirmat de asemenea disponibilitatea de a căuta o soluție negociată cu Beijingul, angajându-se să "mențină deschise canalele de comunicare la nivel ministerial" cu China.
Guvernul condus de premierul conservator Viktor Orban a anunțat în 2014 o politică de "deschidere către Est", căutând relații mai strânse cu marile puteri asiatice, inclusiv China, și prezentându-se ca o punte între Orient și Occident.
Ungaria a anunțat în ultimii ani o serie de investiții ale producătorilor de vehicule electrice și baterii, printre care se numără companiile chineze CATL și EVE.
Societatea Contemporary Amperex Technology (CATL) intenționează să investească aproximativ 7,3 miliarde de euro în Ungaria pentru o fabrică ce și-ar putea lansa activitatea de producție încă din anul 2026.
De asemenea, cel mai mare producător chinez de mașini electrice, compania BYD, va avea în orașul ungar Szeged prima sa unitate de producție dintr-o țară membră a UE.
Potrivit presei locale, în primul trimestru al anului în curs producția de baterii a companiilor din Ungaria a scăzut cu 17%, din cauza scăderii cererii globale.