Compania aeriană low-cost irlandeză Ryanair trebuie să restituie clienților costurile suplimentare pentru check-in, în baza unei decizii emise de Autoritatea europeană pentru Concurență și Piață.
Autoritatea arată că Ryaniar va rambursa 55 de euro sau costul integral al înregistrării la aeroport tuturor persoanelor care, între 2021 și 2023, au trimis o plângere companiei, acuzând că nu au fost conștienți de condițiile aplicabile înregistrării online, anunță Corriere della Sera.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În plus, toți călătorii care au făcut rezervări de zbor în aceeași perioadă (care au totalizat peste 100.000) și s-au înregistrat la aeroport, plătind suprataxa, vor primi o rambursare de 15 euro sau, alternativ, un voucher în valoare de 20 de euro care poate fi folosit pentru a achiziționa servicii de la Ryanair, scrie G4Media.ro.
Având în vedere cele peste 100.000 de rezervări – ceea ce corespunde la cel puțin peste 100.000 de consumatori – suma pe care compania s-a angajat să o ramburseze este de aproximativ 1,5 milioane de euro;
Autoritatea antitrust a deschis o investigație împotriva Ryanair pentru o posibilă practică comercială neloială, cu încălcarea articolelor 21 și 22 din Codul consumatorului. Autoritatea acuzase compania aeriană că a furnizat informații înșelătoare cu privire la condițiile aplicabile check-in-ului online și la posibila creștere a costurilor în cazul neefectuării check-in-ului online.
Clienții nu erau informați în mod adecvat cu privire la perioada de disponibilitate a serviciului și la posibila creștere a costurilor în cazul neefectuării check-in-ului în termenul stabilit de Ryanair.
CITEȘTE ȘI VIDEO Un colier cu diamante, care ar avea legătură cu Maria Antoaneta, vândut la licitație pentru 4,8 milioane de dolariÎn cele din urmă, a observat că, la rezervarea unui bilet dus-întors, dacă utilizatorul a selectat opțiunea de prioritate și bagaj de mână, aceasta a fost extinsă automat la ambele etape.
Pe masa Autorității Antitrust se află și alte plângeri privind posibile practici comerciale neloiale ale companiilor aeriene pe tema costurilor suplimentare aplicate consumatorilor: de exemplu, la unii operatori, dacă cumperi un bilet dus-întors, par să împiedice posibilitatea de a te îmbarca cu un bagaj plătit doar pentru zborul dus și încarcă automat taxa de bagaj și pentru întoarcere.