ULTIMA ORĂ Grup preluat de un miliardar austriac închide o fabrică în România, circa 200 de angajați fiind afectați

ULTIMA ORĂ Grup preluat de un miliardar austriac închide o fabrică în România, circa 200 de angajați fiind afectați
scris 2 mai 2024

Grupul german Leoni, unul dintre cei mai importanți producători de sisteme de cablaj și componente pentru industria auto, având operațiuni în 28 de țări și peste 95.000 de angajați, preluat recent de miliardarul austriac Stefan Pierer, închide o fabrică în România, pe cea de la Luduș, circa 200 de angajați fiind afectați.

Profit.ro a anunțat în vară că Leoni, cu fabrici în România, va fi preluat de un miliardar austriac.

Urmărește-ne și pe Google News

Angajații au și ieșit astăzi să protesteze după decizia de închidere a punctului de lucru, solicitând să li se respecte drepturile sociale.

Un nou rival pentru Dacia Spring CITEȘTE ȘI Un nou rival pentru Dacia Spring

Oamenii sunt îngrijorați pe motiv că li s-ar fi oferit doar două opțiuni: transferul la fabrica din Arad sau demisia. Pe de altă parte, reprezentanții companiei spun că această idee a fost lansată de fondatorul grupului de inițiativă locală online „Grupul Civic Luduș”, Sergiu Stoica, dar că nu ar fi adevărată, deoarece angajaților Leoni Luduș nu li s-a cerut demisia în niciun fel.

"Mai mult decât atât, oferirea unui bonus de relocare, cazare și transport gratuit până la locul de muncă și înapoi demonstrează că depunem toate eforturile pentru a le asigura tuturor continuitatea în muncă", arată aceștia.

Este invocat faptul că decizia de a oferi posibilitatea detașării angajaților din Luduș către alte fabrici Leoni din România, respectiv la fabricile din Arad si Bistrița, a fost luată ca urmare a reducerii drastice a comenzilor pentru fabrica din Luduș și având în vedere dorința de a păstra toți angajații în cadrul companiei. 

Reprezentantul pe comunicare al Leoni România, Andrei Rusu, a transmis de asemenea că piața producătoare de mașini este afectată din perspectiva rutelor de distribuție și a scăderii producției, ceea ce duce la o cerere scăzută a părților componente.

"De asemenea, producătorii auto sunt nevoiți să facă tranziția de la motoarele pe benzină și motorină la cele hibride și electrice, dar subvențiile pentru mașinile electrice au scăzut în toate țările europene, ceea ce nu încurajează vânzarea lor. În acest context, dar și în contextul economic general, la nivelul grupului LEONI, au avut loc o serie de analize amănunțite care au evaluat eficiența operațiunilor noastre. După discuții îndelungate, am identificat o nevoie de flexibilizare a modului în care lucrăm, astfel încât să ținem pasul cu cerințele pieței auto. Decizia detașării angajaților noștri din Luduș către alte fabrici LEONI din România, respectiv la fabricile din Arad și Bistrița, a fost luată ca urmare a reducerii drastice a comenzilor pentru fabrica din Luduș și având în vedere dorința noastră de a păstra toți acești angajați valoroși în cadrul companiei", a arătat reprezentantul grupului.

Wizz Air - venituri în linie cu așteptările, dar ușor mai puțini pasageri CITEȘTE ȘI Wizz Air - venituri în linie cu așteptările, dar ușor mai puțini pasageri

Compania va sprijini relocarea angajaților din Luduș prin asigurarea cazării, dar și prin oferirea unui bonus.

"Din dorința de a afecta cât mai puțin salariații noștri și pentru a păstra continuitatea în muncă, le-am oferit acestora posibilitatea de a-și desfășura activitatea la fabricile din Bistrița. Până când fabricile de la Bistrița vor avea posibilitatea de a-i integra în procesele specifice, ne-am îndreptat angajații spre fabrica din Arad. Astfel, pentru o perioadă de maxim cinci luni, angajații au posibilitatea detașării la fabrica din Arad. Sprijinim relocarea angajaților noștri prin asigurarea cazării, dar și prin oferirea unui bonus de relocare. După această perioadă, activitatea angajaților noștri se va relua la fabricile din Bistrița. Compania va pune la dispoziție transportul gratuit până la locul de muncă și retur. LEONI a investit continuu în formarea și specializarea angajaților, cea mai importantă resursă a companiei. Apreciem contribuția, profesionalismul și dedicarea de care angajații LEONI dau dovadă zi de zi", a susținut compania.

CFR reintroduce, după 19 ani, trenurile București Nord - Giurgiu. Călătoria nu va fi însă nici acum una rapidă CITEȘTE ȘI CFR reintroduce, după 19 ani, trenurile București Nord - Giurgiu. Călătoria nu va fi însă nici acum una rapidă

Conducerea grupului a completat că a demarat discuții cu organizația sindicală pentru analizarea fiecărei situații în parte.

În vară a fost anunțat că Leoni deschide a zecea fabrică din România.

Leoni Wiring Systems România a investit peste 17,5 de milioane de euro într-o nouă facilitate pentru producerea de sisteme de cablaje auto. În această fabrică vor fi create până la 1.200 de noi locuri de muncă.

FOTO Primele date despre noul Skoda Kodiaq, prezentat camuflat CITEȘTE ȘI FOTO Primele date despre noul Skoda Kodiaq, prezentat camuflat

Mai mult de 10% din forța de muncă totală a grupului se află în România, țară în care Leoni și-a început activitatea în 1999. 

ULTIMA ORĂ Grup preluat de un miliardar austriac închide o fabrică în România, circa 200 de angajați fiind afectați

„Leoni investește în planurile de consolidare a prezenței companiei în România chiar și în perioade cu o impredictibilitate ridicată din punct de vedere socio-economic”, declara atunci Andrada Verdeș, Country Manger Leoni Wiring Systems România.

ULTIMA ORĂ Dacia oprește temporar, din nou, uzina din Mioveni, la scurt timp după ce le-a prezentat-o jurnaliștilor străini CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia oprește temporar, din nou, uzina din Mioveni, la scurt timp după ce le-a prezentat-o jurnaliștilor străini

Leoni deține o puternică acoperire regională, cu 10 fabrici în șase județe - Arad, Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Gorj și Mureș - cu un spațiu de producție de 180.000 metri pătrați.

ULTIMA ORĂ Grup preluat de un miliardar austriac închide o fabrică în România, circa 200 de angajați fiind afectați


Grupul Leoni este prezent în România din 1999, având aproape 12.000 de angajați (mai mult de 10% din forța de muncă globală a grupului), trei fabrici principale (în Arad, Bistrița și Pitești) și alți câțiva sateliți de producție.

În primăvara anului trecut, Leoni a anunțat că a ajuns la un acord cu creditorii, deținătorii de obligațiuni și cu Stefan Pierer, în calitate de investitor strategic, asupra unui concept de restructurare financiară, în vederea reducerii datoriilor și asigurării de noi lichidități.

FOTO Primele date despre noul Skoda Kodiaq, prezentat camuflat CITEȘTE ȘI FOTO Primele date despre noul Skoda Kodiaq, prezentat camuflat

Pierer controlează, prin intermediul grupului industrial Pierer Industrie AG (PIAG), producătorul de motociclete și mașini sport Pierer Mobility AG, care deține, printre altele, mărcile KTM și Husqvarna Motorcycles, precum și grupul Pankl AG, activ în sectorul componentelor hi-tech pentru automobile.

Potrivit acordului de preluare prezentat atunci, Pierer va oferi Leoni o injecție de capital de 150 milioane de euro și va prelua datorii de 708 milioane de euro, reprezentând aproximativ jumătate din datoriile companiei. O companie înființată de Pierer va deveni unicul acționar al Leoni AG, compania-mamă a grupului Leoni, care va fi delistată de la bursă. Restructurarea va afecta doar compania Leoni AG, nu și filialele sale, furnizorii, clienții și angajații acestora, a precizat Leoni.

viewscnt
Afla mai multe despre
leoni wiring systems românia
beius
fabrica