Tranziția către vehiculele electrice ar putea pune în pericol 60.000 de locuri de muncă în Italia, a avertizat unul dintre cele mai importante sindicate din industria metalelor, care cere guvernului să susțină sectorul auto care este ”copleșit de schimbări”, transmite Reuters.
Analiștii din industrie spun că sectorul auto din Italia ar putea fi afectat mai mult decât în alte țări din cauza dimensiunii medii mici a firmelor din țară și a amplorii investițiilor necesare pentru a se conforma cu planul climatic ”Fit-For-55” al Uniunii Europene, de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu 55% față de nivelurile din 1990 până în 2030, scrie News.ro.
Sindicatele și organizația de lobby-ul a Italiei Confindustria au spus că multe țări mici și mijlocii ar putea fi forțate să închidă firmele dacă guvernul nu oferă scutiri fiscale și stimulente pentru sector.
”În pofida plângerilor și solicitărilor din partea sindicatelor și companiilor, guvernul nu a inclus în legea bugetului nicio intervenție pentru a sprijini un sector copleșit de schimbările cauzate de tranziția energetică și verde”, au declarat Ferdinando Uliano, șeful sindicatului FIM CISL, și Stefano Boschini, șeful FIM CISL din sectorul auto, într-un comunicat.
Un grup de asociații din industrie pentru sectorul auto a emis vineri o declarație pentru a se plânge de lipsa de sprijin în legea bugetului și în planul Italiei de redresare post-pandemie.
Înalții oficiali ai FIM CISL au îndemnat guvernul să creeze un fond pentru protejarea lucrătorilor și a întreprinderilor mici și mijlocii, adăugând că sunt necesare stimulente pentru a încuraja achiziționarea de mașini electrice și hibride și reînnoirea parcurilor auto ale administrațiilor publice.
FIM CISL a cerut, de asemenea, Ministerului Industriei să definească condiții și avantaje pentru a atrage investiții de la grupuri multinaționale, inclusiv Vitesco Technologies, Bosch și Denso.
Lanțul de aprovizionare auto din Italia are 278.000 de lucrători direcți și indirecți și generează 6,2% din produsul intern brut, potrivit asociației auto din țară ANFIA.
Sindicatul nu a spus cum a calculat numărul acelor locuri de muncă care sunt în pericol.