Toyota nu reunță la alternativele la propulsia cu baterii și investește în tehnologii care ar putea menține în funcțiune motoarele cu combustie. Cele două variante cu potențial sunt hidrogenul lichid, care poate fi ars în motoarele actuale cu emisii zero de CO2, și combustibilii sintetici, e-fuels, care sunt CO2-neutri.
O Toyota Corolla alimentată cu hirdogen lichid și un GR86, alimentat cu combustibili sintetici au participat la competiția sportivă Super Taikyu, din Japonia, în cadrul programului Toyota de dezvoltare de propulsii alternative fără emisii de carbon.
Mașini fac parte din flota Toyota de concepte, fiind vorba despre Concept #32 ORC ROOKIE GR Corolla H2, care funcționează cu hidrogen lichid, și Concept #28 ORC ROOKIE GR86 CNF care funcționează cu combustibil neutru din carbon.
Pentru modelul Corolla cu motor adaptat pentru a fi alimentat cu hidrogen lichid nu este prima cursă, având deja mai multe participări în ultimele două luni la diverse competiții cu motor. Ultima cursă din Taikyu a fost folosită de constructorul japonez pentru a îmbunătăți pompa de hidrogen, care a avut unele probleme în cursele anterioare. De asemenea, greutatea mașinii a fost redusă cu 40 de kg, prin optimizarea componentelor motorului. Toyota spune că a îmbunătățit și pompa de alimentare cu hidrogen, prin reducerea greutății acesteia și a furtunurilor pe care le folosește. Pentru prima dată, operațiunea de alimentare a fost automatizată, toate procesele care până acum erau efectuate de oameni fiind controlate electronic. Una dintre consecințe a fost scurtarea timpului de alimentare la numai un minut. Acesta este unul dintre marile avantaje pe care hidrogenul le are în fața propulsiei cu baterii.
CITEȘTE ȘI Toyota, record absolut de mașiniModelul GR86 a concurat cu un motor alimentat cu combustibili sintetici, cu emisii neutre de CO2. Este a doua cursă la care participă, prima fiind la începutul lunii iulie. Mașina a fost dezvoltată împreună cu Subaru, care are propriul model alimentat cu astfel de e-fuels. Setările au urmărit îmbunătățirea comportamentului motorului, care este afectat de caracteristicile carburantului. Ajustarea compoziției acestuia a îmbunătățit motorul, spun cei de la Toyota, și implicit performanțele sale. Inginerii japonezi sunt de părere că un combustibil sintetic are tendința de a dilua uleiul din motor, ceea ce îi reduce performanțele.
În Europa, până în acest moment doar Porsche și Dacia au anunțat că sunt interesați în testarea combustibililor sintetici în motoare, după anul 2035, când mașinile cu emisii de CO2 vor fi interzise. În acest moment, cea mai mare problemă a acestor carburanți, numiți și e-fuels, este prețul, de circa 5 ori mai mare decât cel al benzinei sau motorinei. Dacia va testa e-fuels pe propriile mașini, în cadrul celebrului Dakar, începând din 2025, cu ajutorul grupului Aramco, care va furniza combustibil sintetic pentru mașinile Dacia.