Toyota schimbă strategia și accelerează producția de automobile electrice

Toyota schimbă strategia și accelerează producția de automobile electrice
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 6 nov 2023

Constructorul auto japonez Toyota Motor pune tot mai mare preț pe extinderea vânzărilor de automobile electrice, după ce în ultimul deceniu a refuzat să investească în acest tip de propulsie, pierzând legătura cu principalii rivali la nivel global, pe acest segment. Informațiile publicate de presa japoneză arată că noul management Toyota vrea să crească producția de vehicule electrice extrem de rapid, în următorii doi ani.

Toyota vrea să ajungă la nu mai puțin de 600.000 de automobile electrice produse anual, în 2025, în condițiile în care în prezent, în acest an, are un singur model electric, care a fost produs în mai puțin de 25.000 de exemplare în primul an de existență.

Urmărește-ne și pe Google News
DOCUMENT România abandonează planul de a-și cumpără nave militare proprii CITEȘTE ȘI DOCUMENT România abandonează planul de a-și cumpără nave militare proprii

Informația vine la scurt timp după ce fostul CEO al Toyota, Akio Toyoda, care acum este președinte al companiei, a spus că susține în continuare dezvoltarea mai multor soluții de propulsie, nu doar cea electrică. El este principalul decident al politicii companiei care a ținut departe investițiile în electrificare, până anul trecut. Noul CEO, în schimb, Koji Sato, este un mare susținător al propulsiei electrice și a anunțat deja un plan ambițios de lansări, pentru următorul deceniu, inclusiv investiții în baterii de ultimă generație, care ar trebui ca în 2030 să aducă pe piață bateriile de tip solid state.

Informația publicată de cotidianul financiar Nikkei privind accelerarea electrificării vine să confirme planurile Toyota, dar arată că presiunea pusă de Sato este chiar mai mare decât fusese anunțat. Toyota a transmis oficial, anterior, că țintește 1,5 milioane de automobile electrice vândute în 2026 și 3,5 milioane în 2030. Cu noile ținte, anul 2023 ar trebui să aducă vânzări de 150.000 de vehicule, iar în 2024 volumul să se apropie de 200.000 de unități, valori aproape imposibil de atins.

FOTO BMW spune că a depășit Tesla din punct de vedere al tehnologiilor de baterii CITEȘTE ȘI FOTO BMW spune că a depășit Tesla din punct de vedere al tehnologiilor de baterii

Anul acesta, în primele nouă luni, vânzările de vehicule electrice ale celor două mărci, Toyota și Lexus, au crescut la 76.457 unități, din care aproape 11.000 au fost vândute doar în septembrie. Cele mai multe au ajuns în Europa și SUA, în timp ce piața locală, Japonia, a contribuit cu numai 2.200 de unități vândute. Din acest motiv, un volum de circa 100.000 de vehicule electrice ar fi mult mai realist pentru 2023.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
masini electrice toyota
toyota tesla
akio toyoda