Cel mai mare constructor auto din lume, Toyota, continuă să-și ajusteze planurile de producție în 2022, din cauza crizei de semiconductori, anunțând noi opriri ale fabricilor din Japonia. Nicio uzină din alte țări nu se oprește, ceea ce înseamnă că livrările vor continua într-un ritm bun pe piețele externe.
Toyota Motors a anunțat că va opri liniile de fabricație în nouă uzine ale sale din Japonia, unde vor înceta activitatea nu mai puțin de 10 linii de producție. În total, Toyota are 14 uzine cu 28 de linii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Noi, la Toyota, vrem să ne cerem scuze încă o dată pentru repetatele ajustări ale planurilor de producție din cauza crizei de componente cauzate de răspândirea COVID-19, care a cauzat inconveniente considerabile clienților noștri, furnizorilor și altor părți implicate”, a anunțat constructorul nipon, odată cu comunicarea opririlor din luna mai.
Compania anunțase anterior că dorește să introducă o pauză voluntară între aprilie și iunie, pentru a se conforma „recentelor realități”. Acum, compania își reformulează previziunile și spune că va produce în luna a cincea aproximativ 750.000 de unități, din care circa 550.000 vor fi produse în alte țări decât Japonia. Numărul este cu circa 100.000 de unități mai mic decât compania estimase la începutul anului, dar este cu doar 50.000 de unități sub media înregistrată de companie în anii trecuți, în această perioadă.
Reprezentanții Toyota precizează că situația actuală în care predomină criza de semiconductori, face dificilă o estimare a producției pe mai multe luni. „Vom continua să facem eforturi maxime pentru a livra cât de multe vehicule putem clienților noștri și cât mai repede posibil”, mai spune Toyota.
Mai multe uzine ale constructorului vor fi oprite timp de șase zile în luna mai, în timp ce unele se vor opri doar patru zile, iar altele, câte două zile. Modelele afectate cel mai mult vor fi cele ale mărcii Lexus, urmate de cele de la Toyota: familia Corolla, Prius, C-HR, Aqua, RAV4.
În 2021, Toyota a fost constructorul auto care a reușit să traverseze cel mai bine criza de semiconductori, mai ales în prima parte a anului, ca urmare a faptului că-și făcuse rezerve de componente, în urma cutremurului din 2020.