Grupul auto Stellantis a decis să ofere companiilor care au flote de mașini diesel o soluție accesibilă pentru transformarea acestora în autovehicule electrice. Tehnologia propusă este un kit de retroversie care va fi disponibil pentru mărcile Opel, Citroen și Peugeot.
În urmă cu un an, Stellantis anunța startul unui program ambițios prin care urma să dezvolte un kit de retroversie pentru automobilele comerciale ușoare, echipate cu motoare diesel, în autovehicule electrice. Parteneriatul semnat cu Qinomic, o companie de hi-tech specializată în soluții de mobilitate, a fost gândit ca un pas pentru a aduce cât mai multe autovehicule ale mărcilor Stellantis, existente pe șosele, în rândul mașinilor cu zero emisii.
„Tehnologia de retrofit va întări poziția de lider a Stellantis în soluții de mobilitate cu zero-emisii pentru clienții profesioniști, completând gama noastră complet electrică”, a explicat Xavier Peugeot, vicepreședinte Stellantis și responsabil de unitatea de business care se ocupă de vehicule comerciale.
Planurile Stellantis prevăd ca lansarea pe piață a kitului de retroversie să aibă loc în 2024, la finalul procesului de dezvoltare și testare din 2023. Prețul estimat pentru un astfel de kit va fi mai mic de 20.000 de euro, pentru un vehicul de dimensiunile Peugeot Expert. Sunt vizate într-o primă fază modelele Opel Vivaro, Citroen Jumpy și Peugeot Expert din generația actuală, cu motorizări diesel.
Chiar dacă pentru companii costul de achiziție a kitului va fi unul important, acesta va aduce reduceri semnificative în costurile de utilizare a vehiculelor, de la costurile cu energia, până la cheltuielile de întreținere. Autonomia estimată pentru mașinile convertite va fi mai mică decât ceea ce oferă modelele electrice similare din gamă, adică între 224 km și 350 km. Motivul este dat în primul rând de limitările de omologare ale automobilelor vechi, în privința masei, astfel încât acestea nu pot fi echipate cu baterii prea mari. De asemenea, costurile cu o baterie de mari dimensiuni ar crește prea mult prețul de achiziție al kitului.
Mașinile vor putea fi convertite în vehicule electrice în uzinele proprii, ceea ce va reprezenta un venit important pentru companie, care va fi urmat de cel strâns legat de întreținere.
Stellantis vrea să beneficieze de facilitățile oferite de statul francez, care subvenționează reconversia vehiculelor cu combustie în mașini electrice cu 40% din prețul unui astfel de kit, dar nu mai mult de 10.000 de euro. La un preț al kitului de 20.000 de euro, statul ar acoperi 8.000 de euro, ceea ce înseamnă că firmele își pot transforma mașinile vechi, poluante, costisitoare, în mașini electrice, cu doar 12.000 de euro. Odată transformate, mașinile ar putea îndeplini condițiile de acces în zonele urbane care au restricții de poluare și nu sunt accesibile motoarelor cu combustie.