Skoda a marcat un pas important în programul său de electrificare, după lansarea oficială a primului său model 100% electric. Enyaq iV, automobilul construit în Cehia, a fost livrat primului client, o familie de norvegieni.
Skoda a luat-o înainte celor de la Dacia, cu primul său automobil electric, Enyaq iV. După debutul oficial și intrarea în rețeaua comercială pentru comenzi, automobilul electric asamblat în Cehia, pe platforma MEB a grupului VW a început livrările. Primul client care a primit mașina este o familie de norvegieni din orașul Moss. Marca cehă a început livrările în țările scandinave, în mai și iunie fiind programate livrări și în țările din vestul și centrul Europei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Livrarea primului Enyaq iV clientului este un moment special pentru noi. Odată cu producția acestui model, facem e-mobilitatea curentul principal. În continuarea lansării din Scandinavia, livrările vor debuta în săptămânile următoare și în Europa de Vest și Centrală. Sunt încântat să primul nostru SUV complet electric a atras această familie și le doresc călătorii sigure și bucurie în noul Enyaq iV”, a declarat Thomas Meiner, director Skoda Norvegia.
Potrivit mărturiilor clienților, preluate de cei de la Skoda, familia care a cumpărat primul Enyaq se gândea de mai mult timp să treacă la propulsia electrică, fiind vorba deja de un trend național consistent. Au preferat acest model pentru că le-a plăcut autonomia, spațiul dar și prețul atractiv. Au comandat mașina fără să o vadă în showroom, ci numai online, dar au fost încântați de ea când au primit-o.
Skoda are un avantaj mare în fața altor producători de automobile, deoarece a avut acces la platforma MEB pecare Volkswagen a dezvoltat-o pentru întreg grupul. Producția din Cehia, care asigură costuri mai mici, a permis ca prețul acestui model să fie mai mic decât cel al vehiculelor similare de la VW (ID.4) sau Audi (Q4 e-tron).
CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transferÎn România, Skoda Enyaq iV poate fi comandat începând de la 38.820 euro, mai scump cu circa 4.000 de euro față de VW ID.4, care costă aproape 35.000 de euro, și cu peste 7.000 de euro peste prețul de start al lui VW ID.3, respectiv 31.421 de euro. Diferențele dintre Enyaq și ID.4, care au dimensiuni identice și foarte multe componente comune, vin de la bateria oferită în acest moment (mai mare pe Skoda) și autonomia oferită de această baterie. În plus, echipamentele standard sunt și ele detalii care fac diferența. De asemenea, puterea motorului este mai mare pe versiunea care poate fi comandată la Enyaq (132 kW față de 109 la VW).